حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امشب در مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای که با موضوع دستاوردها و خسارت‌های برجام در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه اسلامی با فراز و نشیب‌های مختلفی روبه رو بوده است، اظهار کرد: در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از نقش برجام در عرصه اقتصادی سوالاتی را مطرح کردیم اما بحث به حاشیه کشیده شد و نتوانستیم به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه در قضیه برجام باید عواقب مشخصی را برای بی‌توجهی طرف غربی نسبت به تعهدات مشخص می‌کردیم، اضافه کرد: اگر در دوران مذاکرات به مردم می‌گفتند که کدام مسیر را انتخاب کرده‌اند و کدام چیزها را در ازای کدام امتیازات می‌دهند مردم به آنها اجازه حرکت نمی‌دادند.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: مسؤولان می‌گویند که برجام کار خود را در عرصه اقتصادی کرده اما نظام اسلامی درگیر مشکل ‌FATF و نرم‌افزار است درحالی‌که این ادعا درست نیست چراکه نظام اسلامی با بانک‌های کوچک دنیا ارتباط دارد و با توجه به اینکه سیستم بانکداری غرب یکپارچه است می‌توانیم با بانک‌های بزرگ نیز ارتباط مورد نیاز را برقرار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا سایه سنگین و بزرگ تحریم را روی سر بانک‌های بزرگ نگه داشته است، عنوان کرد: بی‌توجهی افراد نسبت به تحریم‌های برداشته نشده یکی از علل مشکلات اقتصادی در حوزه بانکی کشور است.

ذوالنوری یادآور شد: مسؤولان پیوستن به کنوانسیون تحریم منابع اقتصادی تروریسم را به مجلس فرستاده درحالی‌که تعریف ایران اسلامی با کشورهای غربی متفاوت است به همین علت اگر این موضوع را بپذیریم همه داشته‌های خود را از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه دنیا از پیشرفت‌های نظام اسلامی متحیر مانده است، عنوان کرد: در عرصه‌های مختلفی از جمله نظامی و موشکی با وجود اینکه تحریم بوده اما به شیوه مطلوب توانسته به پیشرفت برسیم چرا که در برخی از این عرصه‌ها وابسته به دولت‌ها نبوده که هر عملکردی را که خواستند دنبال کنند و همچنین افرادی که در این عرصه‌ها کار کردند صاحبان فیش‌های نجومی و دنبال‌رو قدرت نبودند بلکه برای منافع ملی تلاش کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر پیشرفتی در کشور را مدیون مدیریت جهادی، فرهنگ بسیجی و تبعیت محض نسبت به فرمان ولایت فقیه هستیم، گفت: اکنون نیز در کشور اسلامی برای اینکه بتوانیم مشکلات را رفع کنیم باید به این اولویت‌ها توجه داشته باشیم.

وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات کشور یاد کرد و ادامه داد: با وجود اینکه رهبری معظم به صورت مستمر به اهمیت آن تاکید داشته‌اند اما مسؤولان این موضوع را جدی نمی‌گیرند.