به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، موسی ابو مرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس روز پنج شنبه در نخستین جشنواره فلسطینی در قاهره تحت عنوان" فلسطین ما را متحد می سازد" به مناسبت سالروز نکبت فلسطین، شرکت کرد.

وی خاطر نشان کرد: رومی ها، صلیبی ها، آفریقایی ها و تاتارها و نوادگان آن ها در دوره های زمانی مختلف سرزمین فلسطین را به اشغال خود درآورده اند، اما تمامی آن ها به مروز زمان مجبور به ترک این سرزمین شده و ملت فلسطین شجاعانه به مقابله با آن ها برخواسته اند و در این مساله پیامی نهفته است برای کسانی که معتقدند که بزرگان میمیرند و افراد کوچک از یاد می روند، اما این سخن در خصوص ملت فلسطین معنی و مفهومی در بر نخواهد داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو مرزوق ضمن اشاره به اینکه ترویج ایده اسکان فلسطینیان در سیناء و اردن و دیگر کشورهای عربی شایعه و دروغ پردازی هایی بیش نیست، تاکید کرد که کسانی که در راستای بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود تلاش می کنند، هرگز بازگشت خود به حیفا و یافا را از یاد نخواهند برد.

وی اشاره کرد که حل و فصل مساله فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی تنها با اتخاذ یک استراتژی عربی واحد و یکپارچه و به دنبال آن ایجاد استراتژی واحد فلسطینیان ممکن خواهد بود.