پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عباسی- محمد هاشمی امروز مصاحبه ای با سایت دیده بان ایران داشته و به نکات قابل تاملی اشاره داشته اند که نباید از کنار آن گذشت زیرا با سوابق و اطلاعاتی که از ایشان سراغ است ، توقع نمیرود با ساده سازی مسائل از موضع فردی کم اطلاع و احساسی مسائل را تحلیل و اظهار نظر بفرمایند.

 ایشان به لحاظ ژستی کاملا متفاوت با موضعی که الان از خود نشان میدهند حتی در جوانی در بین دانشجویان مقیم آمریکا به محمد پدر مشهور بودند بعد از انقلاب نیز تا مدت هارییس سازمان عریض و طویل صدا و سیما و معاون رییس جمهور و..... بوده اند.

بیان جملات زیر از ایشان توجیه بردار نیست مگر خدای ناکرده چراغ خاموش قصد تحریف تاریخ را داشته باشند بیانات امروز ایشان با محوریت تصویر سازی از مرحوم آیت الله هاشمی را توجه کنید:

«ایشان هیچگاه به دشمن میدان نمیداد و اعتقاد داشت در شرایط آرامش میشود در مملکت کار کنیم شیوه ایشان این بود که از این مسائل جلوگیری کند در هر صورت ایشان به گونه ای رفتار میکرد که معترض هم راضی باشد نه اینکه با اعمال زور و فشار قضیه را تمام کند و با روش مسالمت آمیز. و خیر خواهانه سعی میکرد این مسائل اتفاق نیفتد »

و اما چندنکته درباره این مصاحبه محمد هاشمی:

1- یادمان نرفته که فرهنگ مصرف گرایش و شیپور آزاد باش زود رس بلافاصله پس از ریاست جمهوری ایشان آنجا که پوشیدن کاپشن بسیجی را بر نمیتافتند چگونه توقعات مادی را بالا برد و کشور چگونه در مقابل کارشناسان بانک جهانی دست تسلیم را بالا برد و واردات بی رویه و آلوده سازی مدیران به کنز و تکبر فرهنگ غالب شد .

ارامشی که از آن نام میبرید و روشهای مسالمت آمیز ایشان را در سرکوب تند اعتراضات شهری در اوایل دهه هفتاد که همه آنها ریشه معیشتی داشت را فراموش نکرده ایم !

یادتان نرفته سعید امامی کودتاچی حدود هفت سال در دوره ریاست جمهوری ایشان چه مین گذاری هایی در گسل های امنیت داخلی در تعرض به روشنفکران، اقلیت های ملی و دینی و برخورد خشن با مخالفین سیاست های ایشان اعمال کرد و در بعد امنیت خارجی هم افتضاحات برلین، آنتروپ بلژیک و پاریس یادگاری های دوران آرامش و امنیت ایشان است که تامدت ها شاهد انفجارات و پس لرزه های آن بودیم .

در خنثی سازی کودتای قتل های زنجیره ای که حاصل حیات همان دوران آرامش بود و رهبری به تنهایی وسط میدان باقی مانده بود ایشان چه تدبیری اتخاذ کردند؟

یادتان نیست در همبستگی مردم با ولایت در 23 تیر 1378 که بحران ساختگی کوی دانشگاه خنثی شد جناب هاشمی بعنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت فقط 90 دقیقه قبل از مراسم گردهمایی مردمی اعلام همبستگی نمودند؟!

در کودتای 88 نقش جناب آیت الله و خانواده جز حمایت و تایید و دمیدن در تنور تفتین چه بود ؟ نامه بی سلام که یادتان نرفته؟

فرموده اید ایشان در اینگونه موارد به گونه ای رفتار میکرد که معترض هم راضی باشد عرض میکنم که گونه ای رفتار میکرد که فقط معترض راضی باشد البته نه معترض به سیاست های ایشان بلکه فقط معترضین به کیان اسلام ولایی!

جناب محمد پدر دوره زدن و در رفتن در همه عرصه ها سپری شده است.

دوره درد کشیدن محرومین از سیاست های وادادگی مفرط اقتصادی هویتی کارگزاران، دوره تسلط اندیشه سکولار مشارکتی، دوره نقاب برچهره دولت بهاری و دوره دولت کلیدی تدبیر و امید که عصاره همه فضایل دولت های قبلی است!  و همه این دوره ها به سر رسیده و دوره پاسخگویی ها آغاز شده تا دیگر رهبری پاسخگوی ضعف و ناتوانیها و کجروی های مجریان ناتوان نباشد.

مردم به بلوغ و بصیرت از میان این آشوبها خواهند رسید و نمیگذارند پاسخگویان روز حساب جا خالی دهند این تلاشها برای تحریف تاریخ هم موثر نخواهد افتاد.