به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: این انتخابات یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور است و مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری بر تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: حماسه به مفهوم انجام کار عادی و متعارف نیست، بلکه حماسه حرکتی است که گروه خط شکن در میدان جنگ انجام می دهد و دشمن را به عقب می رانند و آمادگی مواجهه با هر خطری را دارند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که « حماسه سیاسی، مساله مهم انتخابات است» اظهار کرد: ما امسال دو انتخابات مهم از جمله انتخابات شوراهای اسلامی و نیز انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: فردی که به عنوان رییس جمهور انتخاب می شود، کسی است که آبرو، معاش، رفاه و همه چیز مردم در اختیار اوست، در واقع اگر قدرت در اختیار رییس جمهور باشد یعنی همه کاره اوست، گرچه مجلس شورای اسلامی کار خود را انجام می دهد ولی قانون مجلس توسط این فرد اجرا می شود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: فردی که به عنوان رییس جمهور انتخاب می شود باید صفاتی که در اصل ۱۱۵ قانون اساسی آمده است را دارا باشد، یعنی باید جزو رجال مذهبی و سیاسی بوده و نیز تقوا و ایمان داشته و مدیر و مدبر باشد.

جنتی تصریح کرد: شورای نگهبان باید در بررسی صلاحیت کاندیدا های ریاست جمهوری دقت کند و کسانی که حداقل این شرایط را دارا هستند تایید صلاحیت شوند.