پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «هیئة تحریرالشام» یا همان جبهةالنصرة‌ سابق با انتشار بیانیه‌ای از هر کسی که توان حمل سلاح دارد دعوت کرده‌است تا در صحنه‌های نبرد به کمک این گروه بشتابد. الجولانی رهبر این گروه نیز با فرستادن نمایندگان خود برای مذاکره با گروه‌های احرارالشام، جیش‌الاحرار و نورالدین‌الزنکی از آن‌ها تشکیل عملیات واحد ضد ارتش سوریه را درخواست کرده است.

1- الجولانی و الظواهری رهبران تحریرالشام و القاعدة دارای اختلافاتی شده‌اند که این اختلافات موجب جدایی بعضی از فرماندهان تحریرالشام از این گروه و بازگشت به بیعت با القاعده شده‌است. این موضوع سبب انشقاق و جدایی سربازان از بدنه‌ی تحریرالشام شده است.

2- هیئة تحریرالشام مجبور شده‌است در چند جبهه‌ی هم‌زمان بجنگد. از طرف جنوب ادلب در منطقه ابودالی و نیز از طرف منطقه‌ی شمال شرق حماه با ارتش سوریه در حال جنگ است. از طرف جنوب منطقه‌ی تحت سیطره‌ی خود نیز با بقایای داعش در حال درگیری است و از آسمان نیز حملات هوایی روسیه آنان را بمباران می‌کند. این مسئله موجب ضعف جدی تحریرالشام در صحنه‌ی نبرد شده‌است.

3- از طرفی تحریرالشام برای نشان دادن کارآمدی خود در اداره‌ی استان ادلب، مجبور است جبهه‌ی داخلی را نیز مدیریت کند اما کمبود نیرو سبب اختلال در این بخش شده‌است.