به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهدی چمران ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری هفدهمین اجلاس سراسری روسای شوراهای اسلامی استان های کشور که در شهرداری ساری برگزار شد، در خصوص عدم ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این موضوع بحث مفصلی است. نگران شوراها بودم، نیامدم، فکر کردم شورا باید چه کار کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه منتخب ریاست جمهوری شما کیست؟ افزود: هنوز نتیجه تایید صلاحیت ها اعلام نشده است. از منتخب اصولگرایان حمایت می کنم که حتما باید یک نفر باشد.

وی درباره بودجه شورای عالی استان ها نیز گفت: بودجه شورا مصوب مجلس شورای اسلامی است و روش تخصیص و مصرف آن نیز در بودجه مشخص شده است.

چمران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بودجه شورای عالی استان ها به میل و تصمیم شخصی شما مصرف می شود، گفت: آنهایی که می گویند به میل خودم بودجه را مصرف می کنم، بی اطلاع هستند.

رییس شورای عالی استان ها در خصوص تاثیر شورا بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: حماسه سیاسی فقط در داخل کشور نیست، بلکه در سطح منطقه نیز تاثیرگذار است.

چمران خاطر نشان کرد: کشور ما، کشور دورافتاده ای نیست که تاثیری در جایی نداشته باشد و در آمریکا نیز تاثیر می گذارد. این موضوع یک واقعیت است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتخاب استاندار توسط شوراهای استان، گفت: در قانون اساسی کشور ما این گونه نیست که استاندار توسط شوراهای اسلامی استان ها انتخاب شود. اگر بخواهد چنین باشد، باید قانون اساسی اصلاح شود.

رییس شورای عالی استان ها در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه درصورتی که قالیباف به عنوان رییس جمهور انتخاب نشود، می تواند به عنوان شهردار تهران فعالیت کند، گفت: این موضوع بستگی به شورای آینده شهر تهران دارد. شورا مشخص می کند که چه کسی به عنوان شهردار انتخاب شود.

چمران تصریح کرد: توصیه ما این است مردم به افراد سالم، توانمند و صالح رای دهند و افرادی که برای خدمت گذاری می آیند، نه به خاطر شهرت و مسائل دیگر وارد صحنه انتخابات می شوند.