پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «نیکی هیلی»، سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، با برگزاری یک نشست خبری، لاشه‌ای آهنی به نمایش گذاشت که ادعا می‌کرد قطعه‌ای از موشک‌های ساخت ایران است که توسط انصارالله به سمت ریاض شلیک شده است. نتیجه‌ای که او از ادعای خود گرفت، بی‌ثبات شدن منطقه در اثر اقدامات ایران بود.

1- ضمن اینکه هیچ دلیل محکم و قابل‌اعتنایی برای اثبات ادعای نیکی هیلی وجود ندارد، شلیک یک موشک از طرف مقاومت یمن در دفاع از خود و به سمت کشوری که رکورد بیش از 60بار بمباران در کمتر از 12ساعت را ثبت کرده است، چرا باید تا این اندازه برای آمریکایی‌ها سنگین باشد؟

2- ازنظر آمریکایی‌ها، شلیک بیش از چندصدهزار موشک توسط عربستان از آغاز تجاوز نظامی به یمن، بی‌ثبات کننده منطقه نیست، اما شلیک یک موشک توسط یمنی‌ها و در دفاع از خود، ثبات منطقه را بر هم می‌زند!

3- نمایش لاشه آهنی برای متهم کردن ایران به بی‌ثبات‌سازی منطقه از سوی آمریکا، بیشتر شبیه یک طنز سیاسی بود که در داخل آمریکا نیز از استقبال چندانی مواجه نشد. عدم حضور ژنرال‌های آمریکایی در نشست هیلی، یکی از نمونه‌ها است.

4- نمایش هیلی، تنها با هدف فضاسازی علیه ایران برای پیگیری راهبرد فشار آمریکا بود که با توجه به سابقه آمریکایی‌ها در فریب افکار عمومی و بی‌اعتباری دلایل ارائه‌شده، نتوانست به هدف حداقلی نیز برسد.