به گزارش پارس به نقل از فارس، کامران باقری لنکرانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی در محل حسینیه امام علی این شهر اظهار کرد: آن چه که اکنون چالش مدیریتی کشور بوده این است که باید در عرصه اقتصادی نشان دهیم که می توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: برای این خواسته چند راه حل وجود دارد که برخی معتقد به نسخه داخلی و آن هم از جنس اقتصاد مقاومتی بوده و بعضی هم توسل جستن به سایر کشورها را ملاک کار و سرلوحه برنامه های خود در اقتصاد قرار داده اند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: اگر قطب توجه به سیاست خارجی را از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به سوی سایر کشورها تغییر دهیم باز هم از موضع ضعف وارد شده ایم و این به هیچ وجه به صلاح مملکت و مردم و نظام نیست.

باقری لنکرانی قوام و بقای انقلاب اسلامی را بر پایه اسلام ناب محمدی دانست و افزود: این اسلام در مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد و اسلام آمریکایی منتهی الیه جریان سازش و در برابر جریان مقاومت است.

وزیر اسبق بهداشت در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه اتحاد و ائتلاف جبهه پایداری با سایر گروه های اصولگرا تصریح کرد: به رصد تحولات می پردازیم و فکر می کنم اقتضای گفتمان انقلاب و خط مقاومت بر این است که همه تلاش کنند با یک پرچم وارد انتخابات شوند.

لنکرانی با اشاره به این که هنوز در این زمینه صحبت کردن و در مورد پایان کار سخن گفتن زود است، عنوان کرد: باید اجازه بدهیم آریش انتخاباتی به خوبی مشخص شود و آن گاه است که می توان تصمیم گرفت.

این کاندیدای احتمالی انتخابات در پاسخ به سؤالی در زمینه نوع و نحوه حمایت جریان اصلاح طلب از هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: اصلاح طلبان دچار یک شکاف جدی در زمینه نحوه تعامل با رفسنجانی برای کاندیداتوری انتخابات شده اند.

لنکرانی در ادامه گفت: برخی به دلیل وضعیت نامبهم سیاسی خود و تنها برای رسیدن به منفعت احتمالی خودشان از وی حمایت کرده و برخی دیگر هنوز هم در جلسات خصوصی بدتر از عالیجناب سرخپوش وی را لقب می دهند.

وی حضور سلائق مختلف در چارچوب نظام جمهوری اسلامی را کمک بزرگی به برگزاری پرشور انتخابات دانست و گفت: افرادی که در این صحنه حاضر می شوند باید مراقبت کنند و اصل را بر دعوت گفتمانی قرار دهند نه دعوت به خود.

باقری لنکرانی دعوت به خود توسط کاندیداها را کاری پسندیده ندانست و گفت: باید افراد نمایندگی گفتمان را داشته باشند و لازم است که با نگاه گفتمانی پا به عرصه بگذارند نه نگاه شخصی و حزبی.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد انتخاباتی با نتیجه معنادار حاصل می شود.

وی نگاه روبه جلو را لازمه توسعه دانست و گفت: هرکسی در صحنه مدیریت کشور حاضر شود باید نگاه رو به جلو داشته باشد و ماندن در گذشته یعنی از دست دادن فرصت ها در آینده.

باقری لنکرانی انتخابات آینده را چند قطبی دانست و خاطرنشان کرد: مردم تنها بر مبنای گفتمان ها می توانند بهترین را انتخاب کنند.