به گزارش پارس به نقل از مهر، مهدی چمران صبح پنجشنبه در هفدمین اجلاس شورای عالی استانها در عمارت شهرداری ساری اظهار داشت: ملت ایران در شرایط کنونی با تبعیت از ولایت فقیه، ایدئولوژِی اسلامی را صورت می دهند و با تحریم ها مقابله خواهند کرد.

وی افزود: به دلیل زیاده خواهی های استکبار، آثار زیان بار تحریم ها در همه کشورها مشهود بوده ولی ملت ایران با اقتصاد مقاومتی و تولید ملی با این توطئه ها برخورد می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، این انتخابات را به مراتب مهم تر از انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: به دلیل تعدد نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، این نهادها زمینه ساز شور و حضور پرشورتر مردم در حماسه ۲۴ خرداد خواهند بود.

چمران با بیان اینکه در ماههای پایانی دوره سوم شوراها، اعضای شوراها نباید فعالیت های عمرانی را کاهش دهند، یادآور شد: مردم باید افرادی را برای شوراها برگزینند که دلسوز، مخلص و خدمتگزار ملت باشند.

رئیس شورای عالی استانها گفت: شوراها باید طوری فعالیت کنند که با همگامی سیستم های اجرایی، انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را پرشورتر برگزار کنند.

وی تعداد شهرهای کشور را هزار و ۸۴ شهر و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کشور را ۱۲۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: اعضای شوراهای شهر برای آبادانی مناطق باید تلاش کنند و از ظرفیت های شهرداران کاردان برای توسعه شهرها استفاده کنند.

چمران گفت: هدف شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باید خدمت رسانی باشد تا مورد رضایت خداوند باری تعالی قرار گیرد.

وی در عین حال با مهم دانستن انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رئیس جمهوری باید برای ملت انتخاب شود که بتواند جایگاه ایران را در عرصه بین المللی معرفی کند.

هفدفمین اجلاس شورای عالی استانها تا عصر امروز ادامه دارد.