آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه ستاد گرامیداشت 9 دی و دهه فجر استان، سربلندی اسلام و شیعه، صدور انقلاب و شکست دشمن را از دستاوردها و نتایج انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: همه این‌ها مقدماتی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است و الآن وظیفه همه ما تبیین دستاوردها و روشنگری مردم است.

وی افزود: در روایات آمده است که امام زمان(عج) زمانی ظهور می‌کنند که همه مردم صدای اسلام را شنیده باشند و بشناسند و می‌بینم که امروز دشمنان ما این کار را به نفع ما می‌کنند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: الان بسیاری از شبکه‌های خبری بیگانه علیه ایران، سوریه، فلسطین و اسلام صحبت می‌کنند و به همین روش مردم دنیا با ایران و اسلام آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: روزگاری نه چندان دور، کسی در دنیا نامی از ایران و اسلام نشنیده بود اما به برکت انقلاب و صدور آن الان کمتر کسی است که نام ایران را نشنیده باشد.

طباطبایی‌نژاد به روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند دو گروه کمر من را شکستند، یکی افراد زبان‌باز فاسق و تبهکار و دیگری عبادت‌کننده جاهل.

وی تصریح کرد: در جنگ صفین هم همین دو گروه باعث شکست حضرت علی(ع) شدند، یک طرف معاویه زبان‌باز فاسق و طرف دیگر مسلمانان و عابدانی بودند که بصیرت نداشتند و از جهل خود صفحه‌های قرآن را به قرآن ناطق و امام خود ترجیح دادند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به خطری که عابدان جاهل برای اسلام دارند اشاره کرد و گفت: خطر این افراد به اندازه‌ای بود که حضرت علی(ع) در یکی از خطبه‌های خود به اینکه 700 نفر از آن‌ها را در جنگ نهروان کشته‌اند، افتخار می‌کنند.

وی اضافه کرد: انسان بی‌بصیرت ولو اینکه عابد باشد کمر اسلام را می‌شکند بنابراین باید از هر فرصتی برای بصیرت افزایی نسل جوان و نوجوان استفاده کنیم.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: 9 دی و دهه فجر بهترین زمان برای اوج و شور حرکت‌های بصیرتی و روشنگری است.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در صدا و سیما را پیشنهاد داد و گفت: باید شبهات و سؤالات مردم و جوانان پاسخ داده شود و بهترین بستر صدا و سیماست.

امام جمعه اصفهان به بهانه نزدیک شدن به 40 امین سالگرد پیروزی انقلاب به روایتی از رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: خداوند به دو فرشته حافظ اعمال مردم فرمان داده است که نسبت به بنده من در سنین جوانی ارفاق کنید و چون به 40 سالگی رسید از آن پس تمام اعمالش را ضبط و تثبیت کنید.

وی 40 سالگی را سال کمال عقل دانست و افزود: اگر در این سال‌ها اشتباه و خطایی صورت می‌گرفت، ممکن بود از سر جوانی و ناپختگی باشد، اما با نزدیک شدن به 40 سالگی، انقلابمان هم باید به بلوغ و کمال برسد و از دست زدن به برخی کارهای ابتدایی و ناپخته دست برداریم.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: با وجود گذشت 40 سال از انقلاب هنوز در کشور ما با تغییر رئیس‌جمهور همه مدیران خرد و کلان عوض می‌شوند و این اصلاً به نفع نظام و مردم نیست.

وی اظهار داشت: مدیران متخصصی که سال‌ها نظام برای تربیت آن‌ها هزینه کرده است، فقط به دلیل اختلافات سیاسی جا به جا می‌شوند و دوباره مدیری جدید و هزینه‌های دیگر برای تجربه‌های جدید.

طباطبایی‌نژاد در پایان تأکید کرد: مردم باید این مطالبه را از مجلس شورای اسلامی داشته باشند، تا قوانین به نحوی تنظیم شود که اختلاف سلیقه، به تنهایی نتواند عاملی برای جابه جایی مدیران شایسته باشد.