به گزارش پارس به نقل از خراسان، واکنش های بین المللی و ابراز انزجارها نسبت به اقدام غیرانسانی فرمانده یک گروه مسلح مخالف دولت سوریه همچنان ادامه دارد. گاردین، تایم و بسیاری دیگر از رسانه های غربی در روزهای گذشته ویدئویی را منتشر کردند که نشان می دهد یکی از فرماندهان نیروهای مخالف دولت سوریه قلب سربازی مرده را از سینه خارج و به دندان می کشد. پس از این که پیتر بوکارت، یکی از مسئولان دیده بان حقوق بشر خبر داد نسخه اصلی و ویرایش نشده این فیلم را دیده و آن را یک جنایت جنگی خواند، ائتلاف سیاسی گروه های مخالف دولت سوریه اعلام کرده که ابوصقار (کسی که گفته می شود فرمانده گروهی از مخالفان در شهر حمص است) را" زندانی و محاکمه" می کند. مخالفان دولت سوریه مدعی شده اند" در صورت صحت این رویداد" آن را قویا محکوم می کنند. اما ندیم حوری، محقق و ناظر سازمان دیده بان حقوق بشر در امور سوریه تاکید کرد: « محکوم کردن به تنهایی کفایت نمی کند. نیروهای مخالف بشار اسد باید به طور جدی برای جلوگیری از تکرار وقایعی این چنین اقدام کنند. » ائتلاف مخالفان دولت سوریه از ابتدای تشکیل اش در دوحه، پایتخت قطر از کشورهای غربی و عربی خواسته است که برای گروه های مسلح درگیر با ارتش سلاح بفرستند.

ابوصقار: یک ویدئوی دیگر هم دارم که یک سرباز علوی را با اره قطعه قطعه کرده ام

در این ویدئو فردی دیده می شود که سازمان دیده بان حقوق بشر (مستقر در آمریکا) وی را ابوصقار، فرمانده گروهی شبه نظامی معرفی کرده که نام خود را" بریگاد عمر فاروق" گذاشته اند. همزمان در گفتگویی که مجله تایم با خالد حمد (ملقب به ابوصقار) انجام داده، او به تایم می گوید که اکثر سنی های مخالف بشار اسد از" علویان متنفرند و امیدوارند روزی بتوانند نسل آن ها را از روی زمین بردارند. " به گزارش بی. بی. سی ابوصقار در ادامه می گوید: " آن ها بودند که کودکان ما را در باباعمرو کشتند و به زنان ما تجاوز کردند. " وی می گوید: « شعار ما این است: چشم در برابر چشم. من از کارم پشیمان نیستم. ویدئوی دیگری دارم که در آن یک سرباز علوی سوری را با اره قطعه قطعه کرده ام. »

ناوی پیلای: خوردن قلب رقت بار و سبوعانه است

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با" رقت بار و سبوعانه" توصیف کردن آنچه در ویدئوی" خوردن قلب" دیده می شود، از رهبران نیروهای مخالف دولت در سوریه خواسته که با اقداماتی فوری مانع از وقوع" جنایاتی" این چنین و" شکنجه یا اعدام" اسیران شوند. به گزارش بی. بی. سی سازمان دیده بان حقوق بشر هم آنچه در این ویدئوی انزجارآور روی می دهد را مصداقی بارز از" جنایت جنگی" توصیف کرده است. بنابرگزارش ها، ابوصقار پیش تر هم در ویدئویی دیگر دیده شده که ظاهرا زمان آن به ماه فوریه امسال تعلق دارد و در آن پرتاب راکت به سوی روستاهای شیعه نشین مرز لبنان و سوریه نشان داده می شود. در این ویدئو خالد حمد (ملقب به ابوصقار) در حالی دیده می شود که در کنار راکت اندازها ایستاده است.

اعدام ۳ افسر ارتش در شمال سوریه به دست جبهه النصره

همزمان با انتشار این ویدئو در گزارش های مشابهی از اعدام ۳ افسر ارتش سوریه توسط مخالفان در شمال این کشور خبر می رسد. به گزارش بی بی سی نهاد ناظر حقوق بشر در سوریه که محل استقرار آن در بریتانیا است، خبر داده است گروه" جبهه النصره" در شهر رقه پس از بازداشت کوتاه مدت ۳ افسر نظامی ارتش سوری، آن ها را اعدام کرده است. با افزایش درگیری های خونبار در سوریه و در بخش هایی میان سنیان و شیعیان این کشور، علویان سوری تبار مقیم لبنان هم از احتمال" آسیب رسانی" به جامعه کوچک این شاخه از مذهب تشیع اظهار نگرانی کرده اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در شهر طرابلس لبنان، علی فداه، عضو حزب عرب دموکرات لبنان که اغلب اعضای آن علوی اند، در گفتگو با این خبرگزاری از افزایش حملات علیه علویان در ماههای اخیر خبر داده است. به گفته فداه، " سنی های افراطی" در هفته های گذشته یک اتوبوس مدرسه را به سنگ بسته اند و همچنین به مغازه های علویان خسارت وارد کرده اند. وی همچنین از ضرب و جرح چند مرد علوی خبر داده است. این عضو حزب عرب دموکرات لبنان گفته در یک مورد هم برای تحقیر یک علوی، به گردن او طناب بسته و دور شهر گردانده اند.