پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد زعیم زاده- حسن روحانی روز یک شنبه بودجه سال ۹۷ را به مجلس برد تحلیل جزئیات بودجه امری تخصصی است که باید در جای خود انجام شود و فرصت دیگری را می طلبد اما عجالتا دقت در نکات زیر خالی از لطف نیست.

اول : به موقع رساندن بودجه به مجلس خود مسئله ی مهمی ست که باید در خصوص آن از دولت تشکر کرد، اتفاقی که در سالهای پایانی دولت احمدی نژاد نمی افتاد و مشکلات زیادی را برای دستگاه های اجرایی کشور به وجود می آورد .

نکته ی دیگر ریسک بزرگ دولت در کاهش یارانه ی توزیعی ست که سبب حذف دهها میلیون یارانه بگیر می شود اتفاقی که لازم بود و حتما هزینه های  سیاسی زیادی را به دولت تحمیل می کند و این از خودگذشتگی مجموعه دولت جای تقدیر دارد.

نکته ی دیگر افزایش عوارض خروج از کشور است که این مسئله هم به شدت مورد اعتراض طیف هایی از جامعه که اهل سفر خارج هستند قرار گرفته،اتفاقی که مسئله ی عامه مردم نیست و البته می تواند تا حدودی اوضاع گردشگری داخلی را بهتر کند.

(در این مسئله قضیه عتبات تا حدودی متفاوت است)

هر سه تصمیم بالا را به نوعی می توان  به نفع توده ی مردم و در جهت اقتصاد مقاومتی دانست، اما در میان تعجب نه تنها مورد حمایت رسانه های ارزشی قرار نگرفت بلکه نقد هم شد.