به گزارش پارس به نقل از فارس، منابع عربی آگاه اعلام کردند که گروه های تروریستی در سوریه وعده های زیادی را در مورد قاچاق تروریست های بیشتر که در شبه جزیره سینا آموزش دیده اند، دریافت کرده اند.

این در حالی است که برخی منابع آگاه مصری از آموزش مبارزان در صحرای سینا برای اعزام آنها به سوریه خبر می دهند. این در حالی است که برخی از شورشیان نیز در لیبی تجمع کرده و آموزش های نظامی را در آنجا می بینند، از سوی دیگر بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی نیز دور جدید عضوگیری از تروریست های سوری را آغاز کرده است تا بار دیگر حمله به ریف دمشق و انجام اقدامات تروریستی و انفجار و ترور در پایتخت را دنبال کنند.

در حالی که بندر بن سلطان و حمدبن حاسم وعده ضربات امنیتی جدید به دولت سوریه را داده اند، برخی منابع اعلام کردند که این تحرکات با اشراف مستقیم آمریکا و با مشارکت فرانسه و انگلیس انجام می شود و دولت های ترکیه و عربستان و مصر و اردن و امارات و قطر نیز در آنها نقش دارند.

بر اساس اعلام این منابع در طرف مقابل نیز روسیه به دقت اوضاع را پیگیری می کند و موضع جدی در قبال این تحرکات آمریکا اتخاذ خواهد کرد، این در حالی است که دولت ملی سوریه نیز عملیات خود در مبارزه با تروریسم و هرج و مرج در سوریه را دنبال می کند و هم زمان به راهکار سیاسی مطرح شده در سخنرانی مشهور بشار اسد نیز پایبند است. دولت سوریه همچنین ممانعت از قاچاق تروریست ها و سلاح های بیشتر به سوریه را نیز در دستور کار قرار دارد.