پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سینا کلهر- همین لکه ننگ برای این بیشتر از 7 میلیاردی که اسم انسان را به روی خودشان گذاشته اند، کافی است که نزدیک به سه سال است مرگ تدریجی یک ملت را می بینند و صدایشان در نمی آید.

با چه رویی می توان در روی یمنی ها نگاه کرد؟

هیچ ملتی در تاریخ شناخته شده بشر تا این حد فراموش نشده است و برای هیچ قومی این چنین غربت و تنهایی رخ نداده است.

هیچ عالم دینی بزرگی(در همه ادیان شناخته شده روی زمین) در طول این سه سال به طور آشکار حامی آنها نبوده، هیچ روشنفکر شناخته شده ای برایشان متنی ننوشته و هیچ ملتی حتی آنها که خود ظلم را تحربه کرده اند( فلسطینی ها) غم آنها را نخورده!

در هیچ کجای عالم و در میان این بیش از 7 میلیارد موجود دو پا، تصویری از تجمع حتی یک جمع کوچک در جلوی سفارت عربستان در اعتراض به کشتار زنان و کودکان بی پناه در رسانه های عمومی جهان دیده نشده و هیچ کس تصاویر کودکان، مردان و زنانی که از گرسنگی جز استخوانشان باقی نمانده است را به دست نگرفت...

این 7 میلیارد ساکن روی زمین حتی فریاد را هم از این ملت مضایقه کرده اند. دریغ از یک تظاهرات! دریغ از یک تنها مرگ گفتن.

چه ننگی می تواند بالاتر از این باشد...ملتی سه سال در تنهایی و ذره ذره بمیرد و صدایی از کسی در نیاید.

من تنها یک مرد در این جهان می شناسم که می تواند با وجدان آسوده بخوابد و آن هم همان خلبان ایرانی هواپیمایی ماهان است که جانش را برای این ملت به خطر انداخت و از این که نتوانست به مقصد برسد، گریست و شاید مردان مجاهدی که  از بیم جنجال انسان نماها، پنهانی خود را به این مظلوم ترین انسان های تاریخ رسانده باشند.

بوی تعفن چنان بشریت را گرفته است که هنوز در بنگاههای خبری خود، ماجرا را در حد شورشیان حوثی کوچک می کنند و همچون شغالان لاشخور از شادی اختلاف میان آنها زوزه می کشند.

اگر آزاده ای در جهان باشد نمی تواند در  چنین نکبتی که گویا همه بشریت گرفتار آن شده اند، زنده بماند. این جا ماجرای یک قوم، گروه و دین نیست، پای قربانی شدن همه ارزش های است که انسان را از وحوش جدا می کند.

یمن آزمون همه آزادگان جهان است و ابتلای شرافت و انسانیت. اگر هنوز وجدانی باقی مانده باشد و مردانگی  و انسانیتی یافت شود...  

آن مردمان شجاع با شجاعت و مقاومت خویش با دستان خالی و شکم های گرسنه و جان های زخم خورده، و تسلیم نشدنشان، تا همین جا هم همه جهانیان را خجالت زده کرده اند. آنچه برای آنها در تاریخ ثبت خواهد شد، شجاعت مردان و زنانشان است و آنچه برای بقیه بشریت نوشته خواهد شد..