به گزارش پارس ، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به آرایش سیاسی جریان های حاضر در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار داشت: شاید از حدود ۲ سال پیش این پیش بینی وجود داشت که جریان فتنه، انحراف و اطلاح طلبان به یک همپوشانی در انتخابات ۹۲ برسند.

وی افزود: البته این مسئله پیشگویی نبود زیرا آثاری از رفتار این ۳ طیف دیده می شد که نشان دهنده نزدیک تر شدن مواضع آنها در بعضی از موضوعات بود.

سروری موضوعاتی مانند مذاکره با آمریکا، سازش مقابل نظام سلطه و ولایت گریزی و ولایت ستیزی را از جمله این موضوعات دانست و تصریح کرد: این جریان ها در موضوعاتی مانند نفی ظرفیت های انقلاب اسلامی مانند بیداری اسلامی، مسئله فلسطین و نزدیک شدن به مواضع غربی و موضوعاتی از این دست روز به روز به یکدیگر نزدیک می شدند و این نشان دهنده نزدیک شدن دیدگاه های آنها به همدیگر بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: فصل مشترک بین این دو طیف هجمه به اردوگاه اصولگرایان بود، یعنی دشمن مشترک خود را اصولگرایان می دانستند و طبیعی بود که در انتخابات ۹۲ رقیب مشترک و دشمن مشترک خود را اصولگرایان فرض می کنند.

سروری خاطرنشان کرد: آنها برای مقابله با دشمن مشترک نیازمند همپوشانی بودند و به همین دلیل دیده می شد جریان انحرافی رفته رفته از نقد اصلاح طلبان فاصله می گرفت و تمرکز خود را بر نقد اصولگرایان قرار می داد.

وی تاکید کرد: البته آنها در ظاهر علیه همدیگر شعار می دادند، اما نزدیکی و همگرایی آنها در مواضع به خوبی دیده می شد.

قائم مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه در حال حاضر نیز یک سو بودن مواضع این طیف ها به خوبی دیده می شود، یادآور شد: در کنار این مسئله ثبت نام مشترک گزینه های این جریان ها که امری برنامه ریزی شده محسوب می شد نشان دهنده القاء نوعی پیام به جامعه هدف شان مبنی بر همگرایی و همراهی آنها بود.

سروری در پایان با تاکید بر اینکه فصل مشترک و جریان مقابل این طیف ها، اصولگرایان هستند، تاکید کرد: با وجود این مسائل می توان نتیجه گرفت در انتخابات ۹۲، جریان انحرافی، اصلاح طلبان و فتنه به همگرایی و همپوشانی و وحدت در مقابل اصولگرایان دست زدند تا به گزینه ای مشترک در این انتخابات برسند.