غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: روحانی را یک اصلاح طلب ندانست و گفت نباید توقع داشت که آقای روحانی مواضع اصلاح طلبی داشته باشد.

وی گفت: آنهایی که در فرآیند انتخابات قرار می گیرند، می دانند یک فرد کاندیدا از همه ابزارهایش استفاده می کند تا رأی بیاورد. آقای روحانی نیز در این مدت از همه ابزارها و توانمندی هایش استفاده کرد تا جامعه را تحریک کند و البته در این موضوع نیز موفق بود اما به نظر من ایشان خیلی چیزهایی که در زمان انتخابات مطرح کرد، یا در توانش نیست یا حتی اعتقادش به آنها نیست و یا امکان اجرا ندارد.

تاجگردون با بیان اینکه البته نمی توانم بگویم امروز آقای روحانی دچار چرخش سیاسی شده است؛ افزود: آقای روحانی از ابتدا همین بوده و شخصیتش نیز تغییر نکرده است. به عنوان مثال در مورد حصر سوال اینجاست که آیا آقای روحانی خودش از ابتدا نمی دانست که این مسئله از اختیارات مطلق رئیس جمهور نیست؟ و این موضوع باید در یک فرآیندی حل شود؟

به گفته این نماینده مجلس، روحانی اعتقاد دارد که باید با این شیوه مدیریتی کار کند، بعضی ها هم که تنها یک موضوع خاص را مدنظر قرار می دهند، در این مدت تنها با همان موضوع با آقای روحانی ارتباط برقرار کردند ، اما آنهایی که در کل فرآیند با روحانی ارتباط برقرار کردند و نه با یک موضوع خاص، امروز چرخشی در مواضع رئیس جمهور احساس نمی کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: من اعتقاد دارم آقای روحانی با یک روش در دوره قبل شروع کرد و با همین روش با دُز بالاتری در دوره دوم ادامه داد، اما معتقدم چرخشی صورت نگرفت. او یک آدم سیاستمدار است و مطالبه مردم را درک می کند و می گوید من آن را دنبال می کنم، حالا ممکن است به نتیجه هم نرسد، البته او نمی خواهد مردم را فریب دهد، ما که در کار انتخابات بوده و هستیم این شیوه را خوب می فهمیم.

تاجگردون، درباره میزان تحقق وعده های رییس جمهوری افزود: ایشان تقریباً تِم موضوعات مطروحه شان مباحث روابط بین الملل بود که 70-80 درصد هم موفق بود و فضا را اصلاح کرد؛ اما در زمینه اقتصادی آن چیزی که می توانست حل بشود، حل نشده و دولت خیلی دولت چابکی نیست و چابک هم نشد، اما اینکه دولت در برخی مواضع محکم سر حرف خود می ایستد، مثبت است. همچنین این دولت شیوه های تنش زدایی خوبی داشت.

تاجگردون با تاکید به اینکه روحانی رویکرد اعتدال و اصلاحات را ادامه داده افزود: البته در ظاهر یک خوشحالی در جریان اصولگرایی می بینیم که به نظر من این خوشحالی جریان اصولگرایی یک خوشحالی قلبی و درونی نیست، بلکه یک خوشحالی ظاهری است که می خواهد جریان اصلاحات و اعتدال را نسبت به آقای روحانی ناامید کند وگرنه اصولگرایان می دانند که آقای روحانی شخصیتش شکل گرفته و وارد این موضوعات نمی شود، اما چون برخی دوستان تندروی اصلاح طلب ناراحتند،دوستان اصولگرا سعی می کنند خود را خوشحال نشان دهند تا دوستان اصلاح طلب ناراحت شوند، اما به نظر من ایشان همان مسیر اعتدال و اصلاحات را طی می کند، البته اینطور نیست که رییس جمهوری اصولگرایان را بزند؛ البته تندروهای جریان اصولگرایی نزد آقای روحانی جایگاهی ندارند،اما افراد معتدل و اصولگرا مثل گذشته در نگاه ایشان جایگاه خود را دارند و به نظر من هم کار درستی است و در این روش درست عمل می کنند تا نیروهای اصولگرای معتدل نیز در فرآیند تصمیم گیری به کار گرفته شوند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در پایان، 100 روز را زمان زودی برای ارزیابی دقیق عملکرد دولت دانست اما گفت: به نظر من هیچکدام از وزرا در حد توقعی که از آنها داشته ایم نبودند و ما امیدواریم خود را بالا بکشند.