الحریری که بامداد امروز (شنبه) ریاض پایتخت عربستان را به مقصد پاریس ترک کرده بود وارد فرانسه شد وبه منزلش در پاریس رفت.
تلویزیون 'المستقبل' وابسته به حزب المستقبل لبنان به ریاست الحریری هم ساعاتی قبل اعلام کرده بود: الحریری به همراه همسرش با یک فروند هواپیمای ویژه فرودگاه ریاض را به مقصد فرودگاه 'بورگ' پاریس ترک کرده است.
المستقبل در مورد این که آیا فرزندان نخست وزیر لبنان در سفر به پاریس وی را همراهی می کنند یا خیر توضیحی نداد ، اما روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد که دو فرزند الحریری در عربستان باقی مانده اند اما پسر بزرگش 'حسام' برای استقبال از پدر، از انگلیس راهی فرانسه شده است.
هنوز مشخص نیست الحریری چند روز در پاریس می ماند اما گفته می شود ممکن است قبل از ورود به بیروت به چند پایتخت عربی هم سفر کند.
بیشتر لبنانی ها از جمله میشل عون رئیس جمهوری این کشور معتقدند که الحریری و خانواده اش در عربستان در تحت بازداشت خانگی بوده و مجبور به استعفا از نخست وزیری شده است. مقامات ارشد کشورهای مختلف از جمله آلمان و رسانه های بین المللی هم این باور لبنانی ها را مورد تاکید قرار دادند.
بعداز دو هفته وضعیت مبهم و تردید آمیز الحریری در عربستان، سرانجام با پادرمیانی ' امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه و' جان ایو لودریان' وزیر خارجه این کشور و فشارهای بین المللی، منطقه ای و لبنانی ، سرانجام سعودی ها مجبور شدند به الحریری و همسرش اجازه دهند ریاض را به مقصد پاریس ترک کند.
مکرون گفته است که از الحریری به عنوان نخست وزیر لبنان استقبال می کند و او یک پناهنده سیاسی نخواهد بود.
میشل عون رئیس جمهوری لبنان از این که الحریری اجازه یافته است ریاض را به مقصد پاریس ترک کند، استقبال و ابراز امیدواری کرد که او بتواند به همراه خانواده اش به بیروت بازگردد تا تکلیف استعفایش روشن شود.