به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در نشستی که در دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد تهران برگزار شد در جمع دانشجویان گفت: مردم به نظام اعتماد دارند و این اعتماد است که موجب حضور پرشور آنها در تمامی صحنه ها می شود، اما دشمنان همیشه سعی کرده اند در مقاطع زمانی مختلف ایجاد بحران کنند که انتخابات را نیز تهدیدی برای ملت عنوان کردند اما مردم ایران با حضور پرشکوه خود این تهدید را به حماسه ای سیاسی تبدیل خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کناره گیری او با توجه به حضور مشایی و هاشمی و محبوبیت جلیلی تصریح کرد: فلسفه ائتلاف پیشرفت یا ائتلاف ۲+۱ این است که تعدد کاندیداها را در میان اصولگرایان مصلحت ندانستیم و این تصمیم را ما چند ماه پیش گرفتیم و در چند روز اخیر با ثبت نام هایی که شد، قطعا ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر احساس می کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر آقای جلیلی هم آرای بالایی پیدا کند، ما این مطلب را مورد توجه قرار خواهیم داد و در ائتلاف خود آرای ایشان را نادیده نخواهیم گرفت.

حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری درخصوص سابقه آیت الله هاشمی و اینکه چرا او را جزو فتنه می داند اظهار کرد: در شرایط فعلی باید دید چه کسانی آقای هاشمی را حمایت می کنند و چه کسانی خواهان حضور او در انتخابات هستند، نباید موضع گیری فرزندان ایشان و عملکرد آنها را از سال ۸۸ تاکنون نادیده گرفت و باید دید چه مواضعی داشته اند؛ جایگاه آقای هاشمی طوری است که اصلاح طلبان ۸۸ پشت ایشان اجماع کردند و واقعیت این است که همه کسانی که پشت میرحسین موسوی بودند، در حال حاضر پشت ایشان هستند.

وی درباره برنامه ای که برای رفع تحریم ها از سوی غرب دارد، گفت: اقتصاد کشور ما از قبل از انقلاب اقتصادی عقب مانده و بعد از انقلاب نیز با تلاش مردم و مسوولان اصلاحاتی صورت گرفت اما ما از روز اول گرفتار تحریم ها بودیم و موج جدیدی از آنها نیز در سال های اخیر به ما تحمیل شد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: ما معتقدیم با مدیریت بهتر می توان با همین شرایط کشور را اداره کرد که راه حل آن نیز همکاری قوای سه گانه به خصوص مجلس و دولت است که ما شاهد رابطه خوبی در این حیث نبودیم، اما اگر مشکلات مدیریتی حل شود، ان شاءالله اوضاع اقتصاد بهتر خواهد شد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نیز یکی از راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی، عدم وابستگی به نفت و اجناس وارداتی است که باید آنها را به حداقل رساند؛ تغییر سبک زندگی نیز موضوع مورد توجهی بود که رهبری با سفر به خراسان شمالی مطرح کردند که من به ویژه شما جوانان را به آن توصیه می کنم.

وی در اظهارنظری درخصوص حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی اظهار کرد: حصر خانگی حداقل کاری بود که نظام باید برای آنها انجام می داد که این به نفع خودشان و به سود کشور بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس درخصوص کاندیتوری مشایی گفت: من بسیاری از افکار آقای مشایی را نمی پسندم ایشان یک تکیه بی جهتی روی ایران، مجزای اسلام می کنند که این مشی نظام ما نبوده است.

حداد عادل افزود: مشایی چند سال پیش گفت که ما با مردم اسرائیل سر جنگ نداریم این حرف دقیقی نیست به طور مثال باید می گفت که ما با یهودیان سرجنگ نداریم؛ اینها با هم فرق می کنند اما آیا درست است بگوییم با کسانی که خانه افرادی را غصب کرده اند سر جنگ نداریم؟ به نظر من انحراف وجود دارد و یک واقعیت است و باید با آن با بصیرت رفتار کرد.

حداد عادل در پاسخ به اظهار نظری درخصوص اینکه نظر مقام معظم رهبری روی شماست و این را برخی خبرگزاری ها منتشر کرده اند گفت: مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که هیچ کس از نظر من اطلاعی ندارد و تا وقتی رای شان را در صندوق می اندازند فرزندان شان هم نمی دانند به چه کسی رای می دهند، ایشان میدان انتخابات را به ملت واگذار کرده و چنان به بصیرت آن ها اعتماد دارد که هیچ القایی نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا حداد عادل در ادامه در پاسخ به اینکه اگر شما عضو شورای نگهبان بودید به صلاحیت مشایی و هاشمی رای می دادید یا نه گفت: حالا که نیستم اما حدس هایی می زنم ولی نمی توان به حدس و گمان متوسل شد پس بهتر است چیزی نگویم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری درباره تعدد کاندیداها در جبهه اصولگرایان اظهار کرد: بعید می دانم در روزهای نزدیک به انتخابات صف اصول گرایان شلوغ باشد و احتمالا در یک ماه باقی مانده و با توجه به حضور آیت الله هاشمی، اصول گرایان به وحدت و اجماع خواهند رسید.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان دراین باره که آیا کاندیدای مورد نظر دولت در شهرستان ها مورد اقبال بیشتری قرار می گیرد یا خیر مدعی شد: در حال حاضر و در دور چهارم سفرهای استانی می بینیم که دیگر شور و حال سال های اول وجود ندارد و معلوم است واکنش مردم در شهرستان ها نسبت به دولت چطور شده است و این نشان می دهد که مردم در همه جای کشور قدرت تشخیص و بصیرت دارند.

حداد عادل در پاسخ به اینکه چرا کاری نکردید امتحانات دانشگاه ها با فشردگی زیاد قبل از انتخابات برگزار نشود، تصریح کرد: ما خبر نداشتیم که این تصمیم گرفته شده اما در حال حاضر هم نمی توانم بگویم که تصمیم غلطی گرفته شده، دانشجویان با فشار بیشتری درس می خوانند و بعد از آن زودتر راحت می شوند و بهتر است دانشجویان در شهرهای خود به فعالیت انتخاباتی بپردازند.

وی درخصوص ارتباط پایین آمدن نرخ ارز و ثبت نام هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری افزود: من هم این را شنیده ام اما باید دید دل شان برای مردم سوخته یا دلیل دیگری وجود دارد، اتفاقا باید از خودمان سوال کنیم چرا این اتفاق افتاد.

به گزارش ایسنا این نماینده مجلس در پاسخ به اظهار نظر یکی از دانشجویان درباره اینکه حداد حداقل مجازات برای موسوی و کروبی را حبس دانسته، کجای فقه شیعه این طور بیان می شود، به فرمان ۸ ماده ای امام (ره) اشاره کرد و نظر حداد عادل را جویا شد که حداد در پاسخ به این موضوع گفت: اگر قرار بود آن آقایان را محاکمه می کردند اولین جرم شان ایستادگی در مقابل رهبری بود، چرا که حضرت آقا گفتند من با اردوکشی و قشون کشی خیابانی به سوی ابطال انتخابات پیش نمی روم و تکلیف تقلب در انتخابات این طور مشخص نمی شود.

وی ادامه داد: آن ها به نظام تهمت تقلب زدند و من خودم کسی بودم که چهارشنبه بعد از انتخابات در تلویزیون حاضر شدم و سوال من از آقای موسوی این بود که چرا قبل از اعلام نتایج اعلام کرده رییس جمهور است، او طبق قانون عمل نکرده است.

حداد عادل با بیان اینکه من خود به عنوان عضو ناظر بر کار شورای نگهبان انتخاب شدم گفت: خدا را شاهد می گیرم که پس از بررسی هایی که انجام دادیم هیچ تقلبی انجام نگرفته بود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: احمدی نژاد برای شهرستان ها کار کرده بود و آن ها واقعا از او رضایت داشتند به همین دلیل بود که در سال ۸۸ به او رای دادند و همه می دانند که تقلب در انتخابات در کشور ما ممکن نیست، اما نتیجه کار موسوی و کروبی این بود که نظام ما را در دنیا بدنام کردند و من تهمت تقلب را گناه بسیار بزرگی می دانم.

حداد عادل یادآور شد: مقام معظم رهبری به دلیل اینکه کشور و مردم آرام باشند و به دلیل خدمات آن آقایان حصر خانگی را برای آن ها در نظر گرفتند چرا که گناه آن ها بیشتر از آن است که شما بتوانید تصور کنید.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه چه قرابت فکری با قالیباف داشته که با او ائتلاف کرده است گفت: شاید سلایق ما در برخی حوزه ها تفاوت کند اما من ایشان را اصول گرا می دانم و ائتلاف ما برای این بود که از مفسده بزرگتری جلوگیری کنیم، همچنین من در موضع فتنه نیز ایشان را ساکت نمی بینم چرا که هفته پس از انتخابات ۸۸ ایشان در تلویزیون حاضر شده و موضع خود را اعلام کردند بنابراین نباید سر اختلاف ها بین اصول گرایان تعدد کاندیدا وجود داشته باشد.

وی تنها راه پیروزی اصول گرایان در یازدهم انتخابات ریاست جمهوری را وحدت دانست.

به گزارش ایسنا حداد عادل در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که چرا حاکمیت در برخورد با بی قانونی احمدی نژاد و موسوی و کروبی با عدالت رفتار نکرده گفت: ما مدت هاست در مجلس به بی قانونی رییس جمهور اعتراض داریم و آن را مطرح می کنیم اما احمدی نژاد از روز اول این طور نبوده و حتی احمدی نژاد امروز با احمدی نژاد ۸۸ فرق می کند، بنابراین باید برای هر برهه ی زمانی حساب جداگانه ای باز کرد.

حداد عادل در پاسخ به اینکه آیا خود را با شرایط ریاست جمهوری که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند، مطابق می دانید یا خیر اظهار کرد: بنده وقتی خود را با دیگر کاندیداها مقایسه می کنم می بینم کم وبیش از آن ها کمتر صالح نیستم و حتی شاید سابقه کارم از سایر کاندیداها بیشتر باشد، به جز آقای هاشمی که جای خودشان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کاندیدا شوم و ملت به من رای دهند، جر نمی زنم، این را امروز از من داشته باشید.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین درخصوص ارتباط با کشورهای اروپایی و ایجاد تمایز میان اروپا و آمریکا اظهار کرد: در این که اتحادیه اروپا با آمریکا فرق می کند حرفی نیست و ما حساب آمریکا را با اروپا و حتی هشت کشور اتحادیه را نیز جدا می بینیم و با آن ها جداگانه ارتباط برقرار خواهیم کرد اما باید دانست همه آن ها فقط اروپا و آمریکا نیست و فضای جدیدی همچون آمریکای لاتین، چین و هند برای ما وجود دارد.

حداد عادل در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: ائتلاف پیشرفت هنوز تاریخ قطعی برای اعلام نظر نهایی خود تعیین نکرده اما نظر جامعتین و نظرسنجی ها برای ما مهم است و با در نظر گرفتن مجموع این عوامل سعی می کنیم نظر نهایی خود را تا وقتی که مردم نیز فرصت انتخاب داشته باشند اعلام کنیم.