حجت‌الاسلام علی شیرازی ظهر شنبه در اجتماع عظیم 13 آبان در گرگان اظهار کرد: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی، روز تسخیر لانه جاسوسی، روز دانش‌آموز و روز تبعید امام راحل استچراکه در آبان ماه سال 43 امام راحل در شهر قم سخنرانی داشتند که منجر به تبعید امام به ترکیه شد.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: در آن سخنرانی امام خطاب به علمای قم، تهران، مشهد، نجف و شیرازمی فرمایند من اعلام‌خطر می‌کنم چراکه امروز اسلام درخطر است و باید به فریاد اسلام برسید، این سخن حکیمانه امام (ره) راه را برای امام هموار کرد و نشان داد امام راحل برای دین و اسلام قیام می‌کند.

وی گفت: امام در همین سخنرانی مواضع محکم خود را علیه امریکا و استکبار جهانی ایراد کرد و پایه‌گذاری یک نگاه عمیق بود که ملت ایران بداند این مبارزه علیه طاغوت و علیه آمریکاست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس کشور گفت: زمانی که شاه ملعون از کشور فرار کرد و خود را به آمریکا رساند با ورود به فرودگاه نیویورک خبرنگاری از وی پرسید تو را متهم کرده‌اند که بدون اجازه امریکا تصمیمی نمی‌گرفتی و شاه در پاسخ گفت این موضوع طبیعی است اما واقعیت دارد.

وی تصریح کرد: ملت ایران در انقلاب به دنبال استقلال اقتصادی، اجتماعی و... بود و امام پرچم استقلال‌خواهی را در سال 43 برپا کرد و موجب تبعید وی به ترکیه شد.

حجت‌الاسلام شیرازی بابیان اینکه انقلاب ما از روز نخستی که پایه‌ریزی شده بود برعلیه آمریکا و سلطه گران بود، افزود: امام قدرت آمریکا را در ایران شکست و اوج این شکستن با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود، چراکه آمریکا تصور نمی‌کرد کسی در دنیا بتواند به سفارت او حمله کند اما دانشجویان امام توانستند و امام این حرکت را انقلاب دوم نامید.

وی ادامه داد: انقلاب ایران یک حرکت عظیم را پایه‌ریزی کرد که در دنیا سابقه نداشت و این حرکت عظیم هم یک فرهنگ را پایه ریز کرد و آن فرهنگ اسلام و ایستادگی و مبارزه در مقابل غرب بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس کشور بابیان اینکه برخی کتاب می‌نویسند اما کتابشان ریشه در فرهنگ غربی دارد، تصریح کرد: ریشه فرهنگ در اسلام است و جمهوری اسلامی این سد را شکست و به جهان نشان داد اسلام حرف نویی درزمینهٔ سیاست و اقتصاد و حتی اداره جهان هم حرف دارد.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: اگر مسئولین ما تسلیم حرف اسلام شوند و در زندگی خود به زندگی ناب محمدی توجه کنند جهان تغییر خواهد کرد و آنچه امروز در بحرین می‌بینیم این است که اگر امت‌های اسلامی زیر پرچم دین حرکت کنند قدرت‌های غربی و صهیونیستی هیچ‌کاره‌اند.

وی افزود: جدا کردن اقلیم کردستان از عراق یکی دیگر از نقشه‌های آمریکا بود و می‌خواستند دامنه حاکمیت بارزانی را گسترش دهند اما در گام‌های نخست شکست خوردند و باور نمی‌کردند کردهای خود عراق علیه طرح بارزانی مقابله کنند و با هدایت حکیمانه ایران این طرح شکست خورد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس کشور ادامه داد: حاکمیت متعلق به مردم بوده چراکه بر خواسته از رأی مردم است و مردم حامی نظام هستند، اگر حاکمیتی با مردم باشد دشمنان نمی‌توانند آن را شکست دهند.

وی تصریح کرد: اینکه روزبه‌روز عزت ملت ایران توسعه پیدا کرد و قدرت آمریکایی‌ها ضعیف شد از عظمت انقلاب ماست.

حجت‌الاسلام شیرازی بابیان اینکه اسلام به ذات خود بدی ندارد و اگر عیبی وجود دارد از مسلمانی ماست، افزود: اگر ما در دنیا عزت پیداکرده‌ایم به سبب عمل کردن به حرف دین بوده و اگر مسئولان هم در مباحث اقتصادی کشور حرف دین و به اقتصاد مقاومتی توجه کند عزت کشور بیشتر خواهد بود.