رضا کارگر نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به مناسب فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: 13 آبان 1358 جمعی از دانشجویان و جوانان پس از محرز شدن خباثت‌های آمریکا در اقدامی که می‌توان آن را اقدام متقابل نامید دست به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا زدند که معمار کبیر انقلاب آن را انقلاب دوم نامید.

وی با بیان اینکه این اتفاق ویژگی‌های خاصی داشت که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامید، ادامه داد: این اقدام از بطن جامعه بود و دانشجویان و جوانان به این علم و ایمان رسیده بودند که آمریکایی‌ها عداوت و دشمنی مطلق با نظام جمهوری اسلامی دارند.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: اگر هر نهاد حکومتی دست به این اقدام می زد، بعید بود که به آن انقلاب دوم اطلاق شود.

وی با تاکید براینکه این اقدام در جهت نیل و دستیابی به آرمان‌های اولیه انقلاب بود، افزود: در ابتدای انقلاب ما سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داشتیم که اگر چنین اتفاقی در سال 58 نمی‌افتاد، مشخص نبود که ما می‌توانستیم به درجه مطلوبی از استقلال در کشور برسیم یا خیر؟

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه جوانان و دانشجویان در طول تاریخ جمهوری اسلامی بسیار خوش درخشیده‌اند، گفت: از این پس نیز باید انقلاب‌های دیگری در زمینه فرهنگ، اقتصاد و علم و دانش از سوی جوانان و دانشجویان شکل بگیرد، انقلاب‌های که آرمان‌های اولیه انقلاب در تظلم‌خواهی، ریشه‌کن کردن فساد را نمایان کند.

کارگر تصریح کرد: وضعیت مسئولان دستگاه‌هایی همچون بهداشت، علوم و آموزش و پرورش امروز مانند تنگه احد است و آنها نباید وضعیت خطیر خود را برای به دست آوردن غنایم رها کنند، تا نفوذ حاصل شود.

وی با بیان اینکه روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار است و امروز مظهر استکبار آمریکا است، اضافه کرد: چندی پیش رئیس‌جمهور کشورمان با این استدلال که اگر آمریکا در مسئله برجام بدعهدی کند، سایر کشورها مگر دیوانه هستند با آنها مذاکره کنند. حال این سوال پیش می‌آید این بدقولی و بدعهدی که مقام معظم رهبری بارها در این 5 سال گوشزد کرده‌اند و در مذاکرات سعد آباد نیز به آن اشاره کردند چرا مسئولان در این 5 سال اخیر برخی ممات و حیات مردم را به موضوع تخیلی همچون برجام گره زده‌اند.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: امروز مسئولان باید پاسخگو باشند و عملکرد خود را به مردم اعلام کنند و بگویند چه کارهای انجام داده‌اند و چه کارهای انجام نداده‌اند.

کارگر با بیان اینکه امروز با قوه قضائیه‌ای روبرو هستیم که با فساد به صورت انقلابی و جدی برخورد می‌کند، گفت: اما این مبارزه همچنان با نقطه مطلوب جمهوری اسلامی فاصله زیادی دارد و قوه قضائیه باید در مسئله حقوق عامه پیش از پیش حساس باشد.