به گزارش پارس به نقل ازفارس، غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب سخن می گفت، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با حضور هاشمی و مشایی در انتخابات شما به نفع سعید جلیلی کناره گیری خواهید رفت یا خیر، گفت: ما از چند ماه پیش که با آقایان ولایتی و قالیباف ائتلاف کردیم قرار مان بر این بود که بین اصولگرایان وحدت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه فلسفه ائتلاف پیشرفت این است که تعدد کاندیدای اصولگرایان به مصلحت نیست، خاطرنشان کرد: تصمیم برای تعدد کاندیدای اصولگرا را ما چند ماه پیش اتخاذ کردیم که هنوز معلوم نبود چه کسانی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرده و ثبت نام خواهند کرد اما با ثبت نام مشایی و هاشمی این ضرورت احساس می شود که اصولگرایان وحدت داشته باشند.

حدادعادل در خصوص سازوکار ائتلاف پیشرفت نیز یادآور شد: ما از اول هم گفتیم که دو نفر کنار می رویم و یک نفر نامزد خواهد شد اما می شود که این ائتلاف سه گانه به چهار نفر یا پنج نفر عضو افزایش یابد اما به شرط اینکه اگر کاندیدایی ثبت نام کرد باید درصد قابل توجهی از آرا را به خود اختصاص دهد. بنابراین آقای جلیلی اگر آرایشان بالا رود ما این را مورد توجه قرار می دهیم.

عضو ائتلاف پیشرفت با تأکید بر اینکه بنا نداریم در خانواده اصولگرایی با هم رقابت کنیم، تصریح کرد: اگر وحدت در بین اصولگرایان دیروز مستحب بود امروز امری واجب است.

وی در پاسخ به پرسشی بر این اساس که عده ای هاشمی رفسنجانی را فتنه گر می دانند نظر شما چیست، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است و باید نگاه کرد چه کسانی از هاشمی رفسنجانی حمایت می کنند. امروز گروه ها و اشخاصی که اصرار داشتند ایشان ثبت نام کند، چه کسانی هستند و همچنین باید نگاه کرد به موضع گیری های فرزندان و نقش آنان در جریانات سال ۸۸.

حدادعادل با بیان اینکه باید به مواضع چند سال اخیر آقای هاشمی توجه داشت، افزود: من نمی خواهم بگویم مواضع هاشمی مخالف اصولگرایان بوده اما به گونه ای بوده که اصلاح طلبان امروز روی ایشان اجماع کرده اند و واقعیت صحنه نشان می دهد همه کسانی که دیروز پشت سر میرحسین موسوی قرار داشتند امروز پشت سر هاشمی رفسنجانی قرار دارند.