پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- امین فرج اللهی- پس از حلالیت‌طلبی آیت‌الله حائری شیرازی و یک فعال رسانه ای که در دنیای سیاست‌ورزی این روزها اقدامی غیرمعمول است، حامیان فتنه موج راه انداخته‌اند که حالا وقت دلجویی از خاتمی و عذرخواهی نظام از ظلمی است که به او رفته است. مسیح مهاجری که سالهاست قلمش نه بر مدار حقیقت‌گرایی، بلکه بر مدار قبیله‌گرایی سیاسی میچرخد هم یادداشت نوشته و خواستار «نهضت عذرخواهی» شده و نوشته «هشدار که شاید هیچ وقت فرصت عذرخواهی نداشته باشیم... چنانکه با رحلت بزرگانی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بسیاری فرصت عذر خواهی را از دست دادند.»

چه کسانی باید توبه کنند؟ آنهایی که آتش دروغ تقلب را روشن کردند و بعد پشیمان شدند و بدون عذرخواهی رفتن دماوند مخفیانه رای دادند! آنهایی که ته استدلالشان داماد لرستان بود و چندسال است آمریکا و اسرائیل و منافقین و رضاربع پهلوی دلواپس یک عطسه و سکته‌شان هستند.

آنهایی که جماعتی به خاطر تکرار کردنشان چشم‌بسته به لیستی رای دادند که با پول بسته شده بود و دختر صفدر حسینی عضوش بود. آنهایی که با تکرارشان تهرانی ها به لیستی رای دادند که رفت در شورای شهر برای خودش تبلت و تسهیلات تصویب کرد. آنهایی که چندسال مملکت را معطل برجام کردند و ابر و باد و مه و خورشید و فلک و آب خوردن مردم را به برجام گره زدند؛ آنها که گفتند برجام را خدا آورد؛ آنهایی که قلب راکتور را بتن ریختند و در برابر نقدها گفتند امضای کری تضمین است؛ آنهایی که صاحبان فیشهای نجومی را ذخیره نظام خواندند. آنهایی که اگر رهبری نبود چندسال بود با برجام دو سیمانها را در موشکها هم ریخته‌بودند و داشتند با آمریکا درباره تعیین حدود حکومت تروریستهای سوریه مذاکره می‌کردند. اگر رهبری نبود، الان همانطور که مرحوم رفسنجانی گفت داشتیم در دنیای گفتمانها زندگی می‌کردیم و موشکهایمان را به موزه که نه، به زباله‌دان فرستاده بودیم. اینها هیچکدام توبه نداشت؟

 آنهایی باید توبه کنند که از «اسلام ناب» امام به «اسلام رحمانی» بی‌بی‌سی پسند رسیده‌اند. آنهایی باید توبه کنند که از انقلاب توبه کرده و پشیمان شده‌اند. آنقدر که رویشان نمی‌شود تیتر مواضع دودهه اخیرشان بازخوانی شود.

بله آقای مهاجری! مرحوم هاشمی هم در خیلی از این ظلمها به جمهوری ‌اسلامی و مردم شریک بود و متاسفانه فرصت توبه پیدا نکرد! غفرالله له و لنا و لکم. کاش خاتمی آنقدر دلواپس آخرتش باشد که توبه کند.

اصلا بگذارید در تاریخ عقبتر برویم. مگر آنهایی که از شهرام جزایری سیصدمیلیون تومنها گرفتند توبه کردند؟ مگر کرباسچی که مفسد مالی بود و حالا سالهاست دارد نان نشریات زنجیره‌ای را می‌دهد و لیست انتخاباتی می‌بندد توبه کرد؟ مگر هجده‌تیریهای 78 توبه کردند؟ آنهایی که می‌گفتن در کوی دانشگاه ده‌ها نفر کشته شده توبه کردند؟ راستی آنهایی که میگفتند هاشمی قاتل روشنفکران این مرز و بوم است و وزارت اطلاعاتش هشتاد نفر را به قتل رسانده توبه کردند؟ آقای آخوندی که چندسال است وزیر شده از صحبتهایش در دفاع از تقلب در جلسه حضوری با رهبری توبه کرده؟ مجید انصاری از راهپیمایی 25 خرداد 88 توبه کرده که حالا چندسال است معاون رئیس‌جمهور است؟ هادی غفاری از توهینهای سال 88 به رهبری توبه کرد؟ راستی مگر ابراهیم یزدی توبه کرده بود که خاتمی و کارگزاران برایش پیام تسلیتهای آنچنانی دادند؟ مگر منتظری توبه کرده بود که اصلاح‌طلبان در عزایش اشک‌ها ریختند و نشریاتشان ویژه‌نامه‌ها زد؟ راستی موسوی از «اول ایران، بعدا فلسطین» که خلاف حرف امام بود توبه کرد؟

بله آقای مهاجری! کاش «نهضت عذرخواهی ملی» راه بیفتد!

مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس

توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند؟