پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- روز یک شنبه کابینه ی دوم حسن روحانی تکمیل شد؛ اردکانیان با۲۲۵ رای وزیر نیرو شد و غلامی با ۱۸۰ رای وزیر علوم.

هم زمان با جلسه رای اعتماد در برخی دانشگاه ها طیف رادیکال اصلاح طلب در اعتراض به معرفی غلامی تجمع کرده بودند ماجرایی که تقریبا یک هفته ای هست در دانشگاه ها ادامه دارد ؛اکبر منتجبی سردبیر هفته نامه صدا نشریه ی نزدیک به دولت می گوید محتمل است این تجمعات از درون وزارتخانه ساماندهی شده باشد.

صبح یک شنبه و پیش از جلسه علنی فراکسیون امید به جمع بندی رسید که در مورد وزیر پیشنهادی علوم هر عضو فراکسیون به اجتهاد خود عمل کند.

خیلی دقیق معلوم نیست که چه طیفی از نمایندگان به چه کسی رای داده اند اماختلاف رای ۴۵ تایی غلامی و اردکانیان نشان می دهد احتمالا حداقل ۴۵ عضو فراکسیون امید به غلامی رای نداده اند.

مهم ترین نمایندگان حامی غلامی که به نفع او نطق کردند  گودرزی نزدیک به پایداری و دهمرده استاندار دولت اول احمدی نژاد بودند و مهم ترین مخالف او زرآبادی عضو فراکسیون امید.

حسن روحانی در دو دولت خود تا کنون ۵ وزیر  علوم را معرفی کرده که به مرحله رای اعتماد رسیده اند در بین آنها میلی منفرد و دانش آشتیانی رای نیاوردند و فرجی دانا لب مرزی رای آورد؛ رای غلامی فقط از فرهادی کمتر است بنا بر این غلامی با پشتوانه ی نسبتا قابل قبولی راهی هرمزان می شود؛ پشتوانه ای که خیلی نزدیک به امید نیست.