به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آیت الله مصباح یزدی در دیدار با دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم، با تاکید بر اهمیت خلق حماسه سیاسی اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات، حماسه سیاسی را می آفریند و این حضور گسترده موجب حفظ نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن می شود.

وی افزود: حماسه سیاسی و حضور مردم در انتخابات از واجبات است زیرا عدم حضور مردم در این حماسه بزرگ ممکن است موجب انتخاب فردی شود که از نظر اعتقادی و رفتاری صلاحیت لازم را نداشته باشد. این غفلت توسط ملت در آینده مسایل مهمی همچون سازش با آمریکا، قدرت طلبی و عافیت طلبی قابل لمس خواهد بود.

مصباح یزدی با اشاره به ضرورت انتخاب فرد اصلح در انتخابات نیز تصریح کرد: برای انتخاب اصلح و کاندیدای دلسوز، شجاع و حافظ منافع ملت ایران و امت اسلامی باید به منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان چراغ هدایت و روشنگری جامعه توجه کامل داشت.

وی، تلاش برای عزت امت اسلامی را از ویژگی های مهم کاندیداها برشمرد و اظهار کرد: ما با کسی که اسلام ستیز باشد و تلاشی در جهت اعتلای اسلام نکند مبارزه می کنیم و کاندیداهای اصلح را فردی می دانیم که منافع خویش را در گرو منافع نظام اسلامی ببیند و برای عزت امت اسلام تلاش مضاعف داشته باشد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر لزوم احساس وظیفه مردم برای انتخابات خاطرنشان کرد: اگر چنین احساسی در میان مردم وجود نداشته باشد، دشمنان به اهداف و خواسته های خود دست می یابند و در جامعه همچون زمان طاغوت شاهد روحیه بی تفاوتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: وظیفه داریم با حضور خود در پای صندوق های رای، فرد اصلح را طبق منویات رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقلید انتخاب و دین خود را به امام (ه) و شهدا ادا کنیم.

مصباح یزدی در پایان یادآور شد: امام خمینی (ره) به عنوان مدیری مدبر و رهبری عظیم الشأن، روحیه مشارکت گروهی را در جامعه احیا و دست سلطه گران را از مسائل حساس کشور کوتاه کرد و برای قدردانی از تلاش های امام (ره) و حفظ خون شهدا باید در این حماسه سیاسی بزرگ حضور یابیم.