علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با صالح العاروی معاون اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و هیأت همراه، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از روز اول تصمیم بر حذف نیروهای مقاومت داشته است؛ آنچه مهم است اینکه گروه‌های فلسطین اختلافات را کنار گذاشته و علیه رژیم اسرائیل متحد باشند.

رئیس قوه مقننه متذکر شد: دشمنان شما تلاش دارند که شما را حذف کرده و یا در انظار مردم شما را گروهی بی‌تأثیر جلوه دهند، شما نباید بگذارید که در این تفرقه افکنی موفق شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های اسرائیل جهت بر هم زدن آرامش منطقه، خاطر نشان کرد: آنها سالهاست که می‌کوشند با ایجاد جنگ و اختلاف، قدرت را در دست بگیرند اما تاکنون سیاست‌هایشان جواب نداده است و فقط برخی هزینه‌ها را ایجاد کرده‌اند مانند تلاش‌هایی که در سوریه، عراق، یمن و فلسطین داشته‌اند.

 لاریجانی در پایان با اشاره به توافق هسته‌ای ایران، اظهارداشت: آمریکا سعی می‌کند تا با جوسازی علیه توافق هسته‌ای، برای خود امتیاز بگیرد اما عکس‌العمل کشورها نشان داد که این نوع عملکرد فقط به زیان آمریکا خواهد بود.

همچنین در این دیدار صالح العاروی گفت: در روزهای اخیر در مصر توافقی صورت گرفت که امیدواریم نتایج خوبی را در برداشته باشد و به طور حتم این مواضع جدید برای فلسطین و در منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

وی گزارش مشروحی از توافق انجام شده میان حماس و فتح در مصر ارائه و ابعاد آن را توضیح داد.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، تأکید کرد: ما به عنوان گروه حماس موضع خاص خودمان را داریم و معتقدیم که اختلافات را باید کنار گذاشت اما در خصوص مقاومت در برابر رژیم اشغالگر از موضع خود پایین نخواهیم آمد.

وی خاطر نشان کرد: تا موقعی که اشغالگری وجود دارد سلاح ما هم سر جایش است و این را حق مسلم خود می‌دانیم.

صالح العاروی گفت: کشورهای عربی با هم پیمان شدن با اسرائیل می‌خواهند که با جنبش‌های اسلامی بجنگند و مسئله فلسطین را به حاشیه برآنند و ما با توافق میان گروه‌های اسلامی مانع سیطره آنان بر مناطق مورد نظرمان شویم.

وی تصریح کرد: توافق میان گروه‌های داخلی باعث به حاشیه راندن رژیم صهیونیستی می شود و بهره اختلافات را آنها خواهند کرد.

صالح العاروی در پایان اظهار داشت: شکی نیست که نیروهای مقاومت همیشه به سلاح خودشان پایبند هستند و هرگز هم آن را کنار نخواهند گذاشت و ما تلاش داریم تا موازنه سیاسی را برقرار کنیم و این کار مشکلی است ولی تا رسیدن به هدف از پای نخواهیم نشست.