، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: اندیشه و دکترین ولایت فقیه که توسط امام خمینی(ره) تبیین شد، به دست شاگردان ایشان اجرا گردیده است.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی با حرکت کادرسازی خود به وسیله دانشگاه امام صادق(ع) برای تحقق نظریه حکومت اسلامی امام خمینی، به دنبال این بود که اندیشه امام را اجرا و پیاده‌سازی کند.

تولید آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: دانشگاه امام صادق اولین دانشگاهی بود که بعد از انقلاب اسلامی برای کادرسازی نظام اسلامی تاسیس شد. همچنین اگر به دیگر شاگردان امام توجه کنیم، متوجه خواهیم شد تمام این بزرگواران از جمله شهید آیت‌الله مطهری و شهید آیت‌الله بهشتی نیز به دنبال پیاده‌سازی اندیشه امام بودند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: اما امروز کسانی هستند که قلم می‌زنند و در کشور مسئول هستند اما در عمل و اقدام به این موضوع که دین می‌تواند به مسائل حکومتی و اجتماعی پاسخگو باشد اعتقادی ندارند. در حالی که ما اعتقاد داریم دین در تمام شئون انسان حضور دارد و می‌تواند پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: شاخصه زندگی آیت‌الله مهدوی کنی این بود که پیوند بین معنویت و سیاست را رقم زدند. پیوندی که امروز در اروپا بعد از 300 سال جدایی آن ثمره‌ای جز تجاوز، کشورگشایی، کشتار و بمب‌اتم را به وجود نیاورده است.

تولید آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی در تمام جلساتی که با جامعه روحانیت داشتند، اظهار می‌کردند که من 50 سال است آخوند سیاسی هستم. سیاسی بودن به آن معنا است که یک چهره سیاسی جامعه را بشناسد و نیاز جامعه را بداند و با توجه به این موارد نقش خود را ایفا کند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان یکی از مبارزین قبل از انقلاب اسلامی وظیفه خود را مبارزه با انکر منکرات که همان حکومت ستم‌شاهی بود می‌دانست. همچنین بعد از انقلاب اسلامی ایشان و دیگر بزرگان در تلاش بودند که نظام اسلامی تشکیل شود.

وی با اشاره به هجمه‌های گسترده به انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب گفت: دشمنان در 10 سال اولیه انقلاب به دنبال این بودند که نظام اسلامی تشکیل نشود، به خاطر همین 8 سال جنگ را به کشور تحمیل کرده و توسط منافقین چندین هزار نفر از جمله رئیس جمهور و دیگر مسئولین را به شهادت رساندند.

تولید آستان قدس رضوی افزود: در دهه دوم نیز تلاش دشمن بر این بود نظام اسلامی که برمبنای دین تشکیل شده است را ناکارآمد جلوه دهند، اما نظام کارآمدی خود را نشان داد. همچنین در دهه سوم به دنبال این بودند تا نظام اسلامی را در مرزهای کشور محدود کنند. اما به برکت خون شهدا پیام انقلاب اسلامی به منطقه و مسلمانان جهان رسیده است و مسلمانان جهان به دنبال این هستند که مسلمانانه زندگی کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دشمن به دنبال این است که یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهد، به همین دلیل مقام معظم رهبری به همه اقشار مردم می‌فرمایند که باید اعمال آنها انقلابی باشد، زیرا به نظر ایشان امروز راه برون‌رفت از مشکلات و مسائل فقط با عمل انقلابی محقق می‌شود. همچنین یکی از مهمترین مسائل امروز مسئله نفوذ است و ما باید با عمل انقلابی به مبارزه با آن وارد شویم زیرا دشمن تا زمانی که می‌بیند جمهوری اسلامی هر روز قدرتمندتر پیش می‌رود از پای نخواهد نشست.

وی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که قدرت موشکی‌مان را محدود نمایند، در حالی که موشک برای نجنگیدن است، نه برای جنگیدن.

تولید آستان قدس رضوی تصریح کرد: کسانی هستند که مردم را از انقلابیون می‌ترسانند و انقلابیون را به گونه‌ای نشان می‌دهند که احساسی رفتار کرده و به آینده توجهی ندارند در حالی که انقلابیگری با تکیه بر توجه به آینده است و نمونه بارز آن آیت الله مهدوی کنی است زیرا دانشگاه امام صادق را با توجه به آینده تاسیس کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان افزود: آیت‌الله مهدوی کنی در تمام اعمال، رفتار و سخنان خود به دنبال این بود که طبق نظر مقام معظم رهبری عمل نماید و شاخص میانه‌روی و اعتدال را رهبری و ولی‌فقیه می‌دانست.