امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی عصر چهارشنبه در یازدهمین یادواره 114 شهید عاشورایی اطلاعات و عملیات استان گیلان در گلزار شهدای شهر رشت، همچنین با اظهار تشکر از اقدامات تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان افزود: همه نیروهای مسلح، پشت به پشت رهبری و گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا ایستاده اند و تا ریشه کن شدن استکبار جهانی، دست از مجاهدت بر نمی دارند.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش در کنار سایر همرزمان سپاه و ارتش، در سه هزار و 700 نقطه از خاک ایران، پدافند هوایی مستقر کرده و تمامی این دستاوردها زمانی حاصل شده که تحریم بودیم و کسی به ما ، تجهیزات و فناوری نمی فروخت و اینها ، همه با دستان توانمند متخصصان خودمان حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی ارتش طی سال گذشته، یک میلیون و 500 هزار هواپیما را در مرزهای ایران اسلامی پایش کرد که 500 هزار هواپیما، مسافربری بود.

امیر اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هرکس که عنوان می کند ارتش و سپاه با یکدیگر مشکل دارند، بداند که این دو ، فقط در ربودن گوی سبقت در راه رسیدن به شهادت، با هم رقابت دارند و هرکس که بخواهد به ملت، دولت و کشور ایران توهین کند؛ به عنوان یک لشگر متحد و مانند تیری بر کمان ولایت فقیه، سینه دشمنان را می شکافیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش افزود: کسانی که منافع خود را بر حیات و زندگی مردم ما و ملت های دیگر، ترجیح می دهند؛ دشمن تلقی می شوند و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمنان ما به عنوان میهمان، وارد شوند و مانند آنچه که در کشورهای دیگر اتفاق افتاده ، میزبان باقی بمانند.

امیر اسماعیلی تاکید کرد: ما هیچگاه جنگ پرور نبوده و نیستیم و در دوران پرافتخار دفاع مقدس، هشت سال از خاک میهن اسلامی دفاع کردیم اما دولت آمریکا در بیش از 100 کشور دنیا و در تمامی قاره ها ، ابتدا پایگاه نظامی ایجاد کرد و سپس دست به ائتلاف سیاسی زد.

وی با اشاره به اظهار خوشحالی برخی شیوخ عرب در فشردن دست دوستی آنها از سوی آمریکایی ها تصریح کرد: ائتلاف سیاسی آمریکایی ها ، بهانه است و آنها پس از ائتلاف، گسترش فرهنگ غربی و آمریکایی در آن کشور را در پیش می گیرند.

وی با اشاره به اینکه ملت آمریکا همواره شرمسار عملکرد دولتشان هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که سیاست آن از دیانت، جداشدنی نیست و نمی تواند با آمریکایی که مهمترین سیاستش ظلم گرایی است، ائتلاف کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش یادآور شد: امروز از یکسو نیروی دریایی ارتش و سپاه آماده است در صورتی که دشمن قصد تعدی به مرزهای آبی ایران را داشته باشد ، آنها را تکه تکه کند و در سوی دیگر، نیروهای مسلح اعم از ارتش ، نیروهای انتظامی و بسیج مردمی می توانند بلایی بر سر دشمنان بیاورند که حتی فرصت گریه کردن را هم نخواهند داشت.

امیر اسماعیلی با اشاره به توهین های مکرر آمریکایی ها به ملت ، دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با اذن رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهیم داد.

وی با یادآوری اینکه ملت ایران همواره روی پای خود ایستاده، افزود: همبستگی ملت ما فقط زیر پرچم ولایت و با فرمایش مقام معظم رهبری بیشتر می شود.