سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که روز گذشته در صدر هیأت عالی‌رتبه دفاعی به دمشق سفر کرده است، عصر امروز با ارتشبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه در دمشق دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه و لزوم برنامه‌ریزی برای تقویت جبهه مقاومت در مبارزه علیه تروریست گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مسائل نظامی، امنیتی و راهبردی منطقه و نیز بررسی ابعاد و زمینه‌های توسعه و ارتقای روابط نظامی دو کشور ایران و سوریه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این مذاکرات بر ضرورت استمرار همکاری برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری تأکید و مقرر شد که همکاری‌های دفاعی و نظامی میان نیروهای مسلح دو کشور تقویت و ارتقا یابد.  

همچنین مشورت‌های مستمر بین هیأت‌های نظامی، فرماندهان و کارشناسان دو کشور برای برداشتن آخرین گام‌های مبارزه با تروریسم مورد تأکید و توافق طرفین قرار گرفت.

بنا بر این گزارش مقامات عالی‌رتبه نظامی ایران و سوریه به موضوع توطئه جدید دشمنان امنیت منطقه و جهان اسلام در رابطه با رویکردهای تجزیه‌طلبانه نیز به گفت‌وگو پرداخته و هرگونه اقدام علیه حاکمیت ملی و خلاف وحدت سرزمینی و جغرافیایی کشورها به‌خصوص عراق و سوریه را به‌شدت محکوم کردند.