، آیت‌الله مهدی احدی امشب در مراسم وداع با دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که با حضور مردم ولایتمدار و دانشجویان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در سالن الغدیر این پردیس دانشگاهی برگزار شد، با بیان اهمیت حضور در مراسم شهدا اظهار داشت: تاکنون دقت کرده‌اید که برخی برای حضور در مکان‌های خدایی چون مسجد یا مراسم شهدا به بهانه‌هایی توفیق پیدا نمی‌کنند؟ این کار شیطان است. شیطان نقطه مقابل رسیدن روح به ربوبیت است.

وی افزود: برای اینکه در مجالس شهدا حضور نیابید، شیطان چهار کار می‌کند؛ در اولین قدم دل‌های بیمار و متمایل به درخواست‌های نفسانی را کنار هم جمع می‌کند و قرآن می‌گوید، شهدا می‌گویند ما تمام صحبتمان این است که دلمان می‌خواهد با صالحان مشهور شویم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر اندیشه شیطان و شهدا را کنار هم بگذارید، با هم اختلاف دارند و مقابل هم هستند؛ اندیشه شهدا، تفکر والایی است و دوستان شهدا خاص هستند.

احدی افزود: شیطان در گام دوم، تفکر برخی را به اموالشان متمایل می‌کنند و این افراد می‌گویند که ما هم اموال و تعدادمان زیاد است. قرآن می‌گوید پیامبر(ص) از این افراد ناراحت نباش؛ در مکان‌هایی که آمیزش‌های حرام باشد، عطر توحید و تقوا نیست.

وی تصریح کرد: در خانه‌هایی که وحدت وجود دارد، استواری و تقواست. ساکنان این خانه‌ها کسانی هستند که به خدا می‌گویند ما می‌خواهیم به احدیت برسیم. آن‌ها دنبال برپایی توحید و عدالت هستند؛ وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این تفکر چقدر زیباست.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شیطان می‌خواهد با دنیای کفر، حریم عزت را از بین ببرد. گناه علف هرز است و باید آن را از بین ببریم.

احدی در ادامه به دانشجویان، قرائت قرآن کریم را توصیه کرد و گفت: دانشجویان یک دور قرآن را بخوانند و اطلاعات قرآنی خود را بالا ببرند و قرآن همه این موارد را ذکر کرده است. شیطان حسادت می‌کند و نمی‌خواهد شما به میادین شهدا بیایید.

استاد حوزه علمیه قم با ابراز ناراحتی از حضور نیافتن برخی اساتید و دانشجویان در مراسم وداع با شهدای گمنام گفت: از روی غفلت است که امشب حضور تمام دانشجویان و اساتید را اینجا نمی‌بینیم. باید بدانید وجود دو شهید، اساتید و دانشجویان این دانشگاه را به معنویت دعوت می‌کند.

احدی بیان داشت: باید در این دانشگاه با حضور شهدای عزیز پایگاه عزت بنا کنید. امروز آمدم تا با اساتید کمی صحبت کنم؛ اما متأسفانه حضور کمرنگ اساتید باعث ناراحتی است.

وی افزود: عزت و امنیت امروزمان را مدیون شهدا هستیم؛ شهدایی که برای دفاع از کشور عزیز ایران جان خود را فدا کردند.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به اساتید و دانشجویان و تمام حاضران در جلسه وداع با شهدا گفت: ارزش‌های معنوی را باید در قدم اول امور خود بگذاریم؛ معنویت باعث رشد و تعالی می‌شود.

وی در ادامه مطلبی که خود در جریان کامل آن بود را بیان کرد و افزود: دختر خانمی از خانواده‌های پولدار تهران که حجاب مناسبی نیز نداشت، در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بود؛ روزی برای ثبت‌نام کاروان راهیان نور می‌رود و به او می‌گویند شما حجابتان به‌گونه‌ای نیست که بتوانید بیایید؛ وی می‌گوید که من با همین پوشش می‌آ‌یم، خوابی دیده‌ام که اگر آن محقق شود، من چادر خواهم پوشید و نمازخوان می‌شوم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: به وی می‌گویند چه خوابی دیده‌اید، گفت همین‌قدر بدانید که من باید به شلمچه بروم. این خانم با کاروان راهیان نور راهی شلمچه می‌شود. در زمان نماز مغرب و عشا می‌گویند باید همه بروند؛ اما آن خانم نمی‌رفت. سرهنگی از وی می‌پرسد چرا نمی‌روید، آن خانم می‌گوید دنبال شهیدی می‌گردم؛ او در خواب گفت بیایم شلمچه؛ وی را خواهم دید.

احدی ادامه داد: سرهنگ نام شهید را پرسید. خانم وقتی نام شهید را بیان می‌کند، می‌گوید شهید اینجاست. این شهید به همراه 17 شهید دیگر در زمان جنگ در بمباران پیکرهایشان پودر شد. به همین دلیل مزارشان همین‌جاست. ناگهان دختر خانم با دیدن عکس شهید از هوش رفت. بعد از به هوش آمدن، گفت همان شهید بود، این شهید گفتم چادری و نمازخوان می‌شوم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: محرومان و گمنامان واقعی و جامانده‌ها هستیم؛ شهدا، سرافرازان و آشنایان واقعی هستند. شما که در این مجلس حاضر شدید، بدانید این دوستی دوطرفه است؛ شهدا شما را دعوت کردند و برای عزت و سربلندی شما دعا می‌کنند.

وی در پایان افزود: عزت و افتخار امروزمان دختران و خواهران محجبه‌ای هستند که امروز در این مراسم حاضر شدند.