به گزارش پارس ، « بدر الفلاح» ، یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت و نماینده سابق مجلس نمایندگان مصر در گفت وگو بافارس در قاهره تاکید کرد که ادامه انتقادات گروه های معارض مصری که مهمترین آن در « جبهه نجات ملی» نمود پیدا می کند، بیانگر هدف اصلی معارضان در ادامه انتقادها و اعتراض های آنها به دستگاه ریاست جمهوری از زمام به قدرت رسیدن مرسی در آن است.

الفلاح در ادامه افزود: تعدیلاتی که در این اواخر در کابینه مصر صورت گرفت، بسیار خوب بود، چون وزرای جدیدی پای به کابینه گذاشتند که دارای تخصص در امور اقتصادی هستند و این در شرایطی که مصر با بحران اقتصادی دست به گریبان است، اقدامی بسیار مهم شمرده می شود.

وی گفت: به نظر من گروه جدیدی که کابینه مصر را تشکیل داده اند، دارای تخصص و مهارت کافی در اداره امور و توانایی و اقتدار در اتخاذ تصمیمات هستند و این موجب می شود تا عملکرد خوبی از خود ارائه دهند.

الفلاح ادامه داد: پیوستن قاضی « حاتم بجاتو» به گروه وزارتی اخیر دلیل قاطع و مستحکمی بر عدم صحت و درستی ادعای اخوانی کردن دولت هشام قندیل است، چون بجاتو از قضات دادگاه عالی قانون اساسی و همچنین عضو کمیته عالی نظارت بر انتخابات مصر بود و مردی شایسته و لایق است که نمی توان وی را اخوانی یا سلفی یا هر عنوان دیگر توصیف کرد.

اما در خصصو سیاست خارجی مصر الفلاح گفت که محمد مرسی در سیاست خارجی خود پایه گذار اصول و مبادی جدیدی چه در عرصه منطقه ای و چه در عرصه بین المللی بود.

الفلاح درباره سیاست خارجی محمد مرسی افزود: محمد مرسی تلاش کرد که روابط بسیار خوبی با کشورهای شرق آسیا برقرار کند که در گذشته مورد توجه رژیم سابق حاکم بر مصر نبود و به همین دلیل از کشورهای چین و روسیه و ایران و پاکستان دیدار کرد. پس از آن نگاه سیاست خارجی مرسی بر کشورهای آفریقایی و سپس اروپایی و برزیل بود و در این راستا شاهد سفر وی به کشورهای بزرگی همچون فرانسه و آلمان بودیم و هم اکنون تدارکات سفر وی به آمریکا نیز درحال انجام است و بالطبع تمام این سفرها و دیدارها موجب برقرار توازن در روابط خارجی مصر می شود.

این عضو حزب آزادی و عدالت مصر درباره روابط ایران و مصر گفت که این روابط مورد بحث و جدل و مناقشه توجیه ناپذیر بسیاری قرار گرفت، درحالی که بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران به خوبی می دانند، کشورهایی که روابط خود با ایران را قطع کرده اند، تنها آمریکا و اسرائیل و رژیم سابق حاکم بر مصر بود.

الفلاح بر اهمیت روابط ایران و مصر براساس منافع مشترک تاکید کرد و سخنان ایراد شده درباره تلاش ایران برای اشاعه مذهب تشیع در مصر را سخنان و ادعاهایی مبالغه آمیز بیان کرد.

وی گفت: مصر برای ۲۰۰ سال تحت تسلط فاطمی ها بود، با این حال هیچ گاه شیعی مذهب نشد و اما از اعتقادات و باورهای مردم مصر مطمئن هستیم و ممکن نیست که مصری ها تنها به صرف داشتن روابط دیپلماتیک و تجاری از مذهب سنی به تشییع درآیند و این امری است که در آن مبالغه می شود.