علی لاریجانی در این دیدار گفت: سفرهای شما به ایران می‌تواند کمک زیادی به گسترش همکاری‌های دوجانبه نماید.

لاریجانی افزود: اکنون سطح روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و امیدواریم که بتوانیم سطح روابط اقتصادی را هم ارتقاء بخشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران دوستی و سطح روابط خوبی با کشورهای آفریقایی بالاخص مالی دارد و همیشه مسایل این منطقه مورد توجه ما بوده و از استقلال کشورهای آفریقایی حمایت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: نمایندگان دو کشور می‌توانند عرصه‌های همکاری در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی را شناسایی کنند و اقداماتی را که باید توسط دو طرف انجام پذیرد، مشخص کنند.

کشورهای آفریقایی خواهان ارتباط نزدیکتر با ایران هستند

همچنین در این دیدار رییس مجلس مالی گفت: یک دوستی واقعی میان دو کشور برقرار است و ما علاقمندیم که هرچه سریعتر چارچوب جدیدی برای ادامه همکاری‌ها تعیین نماییم.

ایساکا سیدیبه تصریح کرد: کشورهای آفریقایی بسیاری تمایل به روابط بیشتر با ایران دارند و می‌خواهند با سفر به کشور شما از نزدیک با فرهنگ و مردم ایران آشنا شوند.

وی تاکید کرد: ما از طرف خود تمام تلاشمان را برای ارتقاء سطح روابط تجاری به کار خواهیم بست و امیدواریم که به‌زودی شاهد ورود محصولات و کالاهای ایرانی به کشور مالی باشیم.

رییس مجلس مالی در پایان گفت: ما همیشه دوست ایران خواهیم ماند و هیچ‌وقت با دشمنانشان همکاری نخواهیم کرد.

گفتنی است سی و هشتمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز صبح(شنبه) با میزبانی دبیرخانه این اتحادیه در تهران آغاز به کار کرد و ریاست کمیته اجرایی برعهده ایساکا سیدیبه رئیس مجلس مالی است.