پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- فرهمند علیپور- در دمکراسى اسپانیا پلیس با زور حوزه هاى راى گیرى در کاتالونیا را بست. در رژیم سرکوب گر عراق! حتى پلیس عراق هم وارد منطقه نشد. 

‏مقامات کاتالونیا در هماهنگى و موافقت احزاب و پارلمان  دست به همه پرسى زد. بارزانى اول  پارلمان را تعطیل کرد بعد تصمیم رفراندوم را گرفت، تاریخش را مشخص کرد و دو روز قبل از رفراندوم پارلمان را باز کرد! و درست  دو روز قبل از رفراندوم احزاب مخالف ناچارا پذیرفتند!

  ‏مقامات کاتالونیا از احترام به اتحادیه اروپا گفتند و همسایگان، کردستان هنوز مستقل نشده "على عونى" در BBC فارسى براى ایران خط و نشان کشید!

‏عونى، عضو حزب دمکرات ( حزب بارزانى ) در بى بى سى فارسى ایران را متهم به "اشغالگرى" مناطق کردنشین خود کرد و اینگونه اثبات کرد که ایران باید نگران تحولات در مرزهاى غربى اش و برخى نیت هاى غیر عقلانى و جنگ افروز باشد.

‏در کاتالونیا مردم همواره خود را صلح طلب و مداراجو نشان دادند، در  کردستان عراق اما پرچم هاى کشورى که علنا دشمن ایران و عراق است و ترکیه از آن دلخوشى ندارد، یعنى پرچم اسرائیل را برآفراشتند تا به عمدا یا به سهو ، همسایگان خود را بهراسانند. اقدامات ناپخته اى که دقیقا به زیان حال و آینده کردستان شد. 

فرض کنید فردى میخواهد در همسایگى شما خانه اى بنا کند و هنوز خانه را بر پا نکرده به همسایگان مى گوید که اتاق و حیاط خانه هاى شما را ویران و شیشه هاى خانه شما را خواهیم شکست! این درایت و عقل عشیره اى و قبیله اى است! 

‏ کردستان عراق بر خلاف تبلیغاتى که مى شود که در ظلم هستیم و ستم!  داراى یک ارتش ١٠٠ هزار نفرى و یک وزارت اطلاعات ( آسایش) است. ریاست این سازمان اطلاعات هم بر عهده پسر رئیس جمهور بارزانى است. سازمانهایى که پاسخگو به دولت بغداد نیستند اما بودجه و حقوق از دولت عراق میگردند. درحالى که کردستان عراق وزرایى در بغداد دارند و رئیس جمهور یک کرد است و به طور خلاصه در دولت مرکزى شریک هستند، دولت مرکزى در خصوص کردستان تنها نقش ‏پرداخت کننده حقوق را إیفا مى کند. هیچ شراکتى در مدیریت اقلیم ندارد و بلعکس مامن و پایگاه دشمنان و مخالفان بغداد هم شده است. از روحانیون افراطى حامى داعش تا افسران حزب بعث و افسران خائنى که موصل را تقدیم داعش کردند.

در عراق على رغم تبلیغات دروغین، زبان رسمى کردى و عربى و رسانه ها کاملا آزاد هستند. بارزانى اما با سرکوب پارلمان و احزاب داخلى قصد ‏بر پایى یک "جمهورى عشیره اى" را دارد. آنهم با خط و نشان کشیدن براى همسایگانشان! آنهم با پیوند زدن به دشمنان همسایگانشان! با حمایت آشکار رسانه هاى غربى!

‏بارزانى و حامیانش در حالى از نبود دمکراسى! در عراق مى گویند که خود پارلمان را با زور سلاح بست و مخالفین را از مجلس پاکسازى کرد!

اکنون که چنین وضعیتى را رهبران خودخواه حزب دمکرات به ره انداخته اند طلبکارانه هم تهدید مى کنند همسایگان را و هم از دیگران مى خواهند به نام آزادى و دمکراسى!! از اقدام غلط آنها حمایت کنند، سوار بر موج ناسیونالیسم ، هیجان، مظلومیت نمایى و فراخواندن دیگران به کمک به دمکراسى!

جالب آنکه در دولت بغداد شما حتى یکى از همکاران رژیم بعث صدام را در قدرت نمى بیند، اما همین بارزانى با کمک ارتش صدام حسین در ١٩٩٦ به اربیل و سلیمانیه لشکر کشید و جنگ و خونریزى علیه کردها بر پا کرد، صدامى که در کارنامه خود انفال و حمله شیمیایى را داشت.

بارزانى که آنقدر شهوت قدرت دارد که حاضر است با صدام جانى علیه ملت خود متحد شود و از هم اکنون اطرافیانش براى دیگران خط و نشان مى کشد با برنامه اى  که در پیش گرفته تنها تهدیدى بر تهدیدهاى منطقه اضافه مى کند و برخى ها فریفته شعارهاى دروغین، به این هیجان کور و آتش این تهدید مى دمند و شعله ورش مى سازند.

دولتى که تنها ٤ روز پس از رفراندوم از سوى دبیرپارلمان کردستان فخرالدین قادر متهم  به فساد و اختناق مى شود، او مى گوید اقلیم دهها قرارداد نفت بسته که نه پارلمان عراق و نه پارلمان کردستان در جریان آنها هستند و اینکه بارزانى پارلمان را تنها بازیچه دست خود مى خواهد. 

دوستان دقت کنید که این صداى دبیرپارلمان کردستان عراق تنها ٤ روز پس از رفراندوم است! فردا که جنگ در کرکوک برخیزد خانه هاى همه ما در خطر خواهد بود، خطر آتشى که بارزانى افروخته! کاردى بر گلوى منطقه گذاشته یا همه چیز را به من بدهید یا کل کافه را به هم میریزم!