به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آلن استیوز دستیاور وزیر خارجه دفاع آمریکا در امور پشتیبانی می گوید، بخشی از این چالش ناشی از این واقعیت است که افغانستان هنوز کانون درگیری ها گسترده است.

وی افزود، در مورد عراق مساله فرق می کند زیرا جنگ در عراق برای مدتی طولانی متوقف شد و آمریکا توانست بدون هیچ نگرانی برخی از نیروهایش را از این کشور خارج کند.

این کارشناس دفاعی تاکید کرد: در افغانستان، شبه نظامیان هنوز فعال هستند و یک نبرد واقعی در جریان است. همه این مسائل باعث می شود که کارها در افغانستان برای ارتش آمریکا سخت شود و به راحتی نتوان نیروها را از آن خارج کرد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان و مرگ غیرنظامیان در این کشور باعث افزایش احساسات ضدآمریکایی در افغانستان شده است. با وجود حضور هزاران سرباز آمریکایی در افغانستان، غیرنظامیان افغان همچنان قربانی حملات تروریستی هستند.

آمریکا قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ نیروهایش را از افغانستان خارج کند. علاوه بر نیروها، آمریکا باید همچنین تجهیزات نظامی خود را از طریق راه آهن به پاکستان و دریای بالتیک منتقل کند. ارزش تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان حدود ۲۷ میلیارد دلار برآورد شده است.