به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام علی فلاحیان عصر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در نشستی با عنوان" بیان ناگفتنی ها برای اولین بار، پرسش از شما و پاسخ از نامزدهای ریاست جمهوری" اهداف خود را از حضور در انتخابات ریاست جمهوری تشریح کرد.

وی افزود: در دولت های نهم و دهم دچار چالش های اقتصادی و سیاسی شدیم و از اهداف بازماندیم لذا تصمیم گرفتم نامزد شوم و با شعار ایجاد کشورهای اسلامی، وارد صحنه شده ام.

فلاحیان تصریح کرد: تورم ایجاد شده ساختار کشور را دچار مشکل کرده لذا اولین رویکردم ایجاد اشتغال با گرایش فارغ التحصیلان دانشگاهی است که لزوم آن توجه به صنایع روز و های تک است.

وی بیان کرد: دولت الکترونیک و گسترش روابط با کشورهای همسایه به منظور توسعه صادرات، توسعه فرهنگ اسلامی از دیگر برنامه های اعلام شده در این عرصه است که باید تلاش کنیم تا یک محور نیرومند اقتصادی و سیاسی برای نقش آفرینی جوانان در کشور مهیا شود.

وزیر اسبق اطلاعات تصریح کرد: برنامه ریزی برای تامین اوقات فراغت جوانان، با ایجاد مجموعه ای قابل دسترس برای همگان و تامین تاسیسات ورزشی، رایانه ای، تسهیل ازدواج و پرداخت وام های بلاعوض و تامین مسکن هم در برنامه ها پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تامین امنیت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و وقوع جرائمی که در برخی نقاط کشور نگران کننده است و نیز تقویت بنیان خانواده توجه به اقشار آسیب پذیر را جدی خواهیم گرفت.

فلاحیان در ادامه به سوالات مختلف دانشجویان که تعدادی از آنها در خصوص وقوع قتل های زنجیره ای در زمان وزارت اطلاعات بود واکنش نشان داد و اظهارداشت: این موضوع یک شانتاژ تبلیغاتی بود تا من را از صحنه خارج کنند و هیچگاه وزیر یک دستگاه نسبت به عملکرد کارکنان خود پس از پایان مسئولیت خود نمی تواند جوابگو باشد و این قتلها ۱.۵ سال پس از صدارت صورت گرفت و برخی که در زمان من بود هم ثابت نشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی در این خصوص که با چه تخصصی وارد این عرصه مهم شده است یادآورشد: در هشت سالی که وزیر بودم کارهای تحقیقاتی متعددی در زمینه اقتصادی هم داشتم و مجتمع بزرگی را احداث کردم که قابل توجه بود و توان مدیریت کارهای مهم را دارم.

یکی از دانشجویان با درآوردن پوستری تبلیغاتی از فلاحیان این کار را غیرقانونی دانست که این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ گفت: من از چاپ این پوستر اطلاعی ندارم و حضورم در دانشگاه نیز پس از کسب استعلام از شورای نگهبان که ایراد قانونی ندارد صورت گرفته و خود را ملزم به رعایت قانون می دانم.

به نفع هیچکس کنار نمی روم

فلاحیان بیان کرد: من برنامه هایی دارم که فکر می کنم هیچکس نمی تواند آن را پیاده کند به همین دلیل خواهم ماند و به نفع هیجکس کنار نمی روم.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا افزود: آمریکا به شرایطی رسیده که حضورش در منطقه به صلاحش نیست و با توجه به موقعیت ژئو پلوتیک جهان با وجود مشکلات اقتصادی تمایل زیادی به مذاکره دارد و به نظر می رسد دیگر نمی تواند زور بگوید لذا اگر تصمیم بگیرد فشار نظامی را کاهش دهد و در منطقه دخالت نداشته باشد می توان به مذاکره فکر کرد اما باید تحریمها برداشته شود.

مخالف حضور هاشمی بودم

فلاحیان در خصوص حضور هاشمی و مشایی در انتخابات هم گفت: به طور منطقی بعد از هشت سال مرسوم نیست کسی دوباره رئیس جمهور شود لذا من مخالف حضور ایشان هستم و علیرغم آن که اصلاح طلبان به هاشمی رای خواهند داد و برخی از مردم که تحت تاثیر شدید مسائل اقتصادی دولت هستند هم پیش بینی می کنم به ایشان رای دهند اما احتمال کم بودن آراء هاشمی دور از ذهن نیست.

وی افزود: با مخالفتی که اصولگرایان نسبت به هاشمی دارند و موضوعات فتنه نمی دانم ایشان چگونه می توانند همبستگی لازم را در کشور ایجاد کنند.

نامزد ریاست جمهوری در خصوص مشایی هم گفت: اگر جریان انحرافی را قبول کنیم با اظهاراتی که مشایی در خصوص مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی مطرح کرده ریشه انحراف دیده می شود و حضورش را تائید نمی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که در چه طیفی قرار دارد گفت: در ردیف اصولگرایان هستم و در خصوص جوانان هم توجه ویژه ای دارم و تلاش می کنم شرایط اشتغال، مسکن و ازدواج آنها را تسهیل کنم.

فلاحیان در خصوص محدود شدن فعالیت های سیاسی یادآور شد: من قانون گرا هستم و اگر کسی مرتکب جرمی شده و در دادگاه محرز شد باید مجازات شود در خصوص فعایت های سیاسی هم اگر ارزشهای قانون اساسی از سوی هر شخص و گروهی رعایت شود خودی است و می تواند در فعالیتهای سیاسی مشارکت کند.