به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ مسئولان بخش بهداشت در عربستان از مرگ دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس" کرونا" خبر دادند. این ویروس که شبیه به" سارس" است، تاکنون جان ۱۵ تا ۱۸ نفر را در عربستان و اروپا گرفته. وزیر بهداشت عربستان دیروز اعلام کرد که دو نفر دیگر به علت ابتلا به ویروس کرونا در منطقه الاحسای این کشور جان خود را از دست دادند.

" عبدالله الربیعه" گفت: تاکنون درمانی برای ویروس جدید کرونا یافت نشده است و تحقیقات علمی سازمان بهداشت جهانی همچنان ادامه دارد. از زمان شناسایی نخستین مورد از ابتلا به این ویروس در یک سال قبل، وزارت کشور همچنان تحقیقاتی را با خانه های بهداشت انجام می دهد که هدف از آن رسیدن به هرگونه دلیلی است که چگونگی انتقال این ویروس یا دستیابی به درمان برای آن را توضیح دهد.

الربیعه درباره شمار قربانیان این ویروس در عربستان اظهار داشت: از زمان پیدایش ویروس کرونا در سپتامبر گذشته تاکنون ۲۴ مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده که ۱۵ نفر از آنها جان باخته اند. ثبت موارد ابتلا به ویروس کرونا به استان الاحسا محدود نشده است بلکه در ریاض، جده و الدمام نیز موارد ابتلا به ثبت رسیده است که قبلا اعلام شد. الربیعه تأکید کرد: وزارت بهداشت سعودی سه مورد مشکوک ابتلا را نیز مشاهده کرده است که نتایج تحلیل و بررسیها در این ارتباط با شفافیت کامل اعلام خواهد شد.

الربیعه افزود: سازمان بهداشت جهانی بر تحقیقات انجام شده در مراکز دیالیز در استان الاحسا و سایر مناطق نظارت داشت و این تحقیقات ثابت کرد که ارتباطی بین این مراکز و انتقال ویروس وجود ندارد، و هرچه در این زمینه مطرح شده است، شایعه است و اطلاعات کنونی همچنان تاکید می کند که این ویروس دستگاه تنفسی را درگیر می کند. رسانه های فرانسوی نیز دیروز اعلام کردند که دومین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور بعد از وخامت شدید وضعیت جسمانی به اتاق مراقبت های ویژه منتقل شده است.

وزیر امور اجتماعی و بهداشت فرانسه سه شنبه هفته گذشته از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت که این فرد چندی پیش از امارات به فرانسه بازگشته است. پس از بستری شدن این مرد ۶۵ ساله در بیمارستان، علائم بیماری در هم اتاقی وی نیز مشخص شد. ویروس کرونا تا حد زیادی به ویروس سارس شباهت دارد و عامل عفونتی خطرناک در دستگاه تنفسی است که باعث از کار افتادن کلیه ها و مرگ می شود.