کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه هفته جاری برای رسیدگی به سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی جلسه اضطراری با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل خواهد داد.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پی سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان دختر هرمزگانی، با ارسال دعوتنامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار حضور وی در جلسه اضطراری این کمیسیون و ارائه گزارش درخصوص این حادثه شد.

در بخشی از این دعوتنامه آمده است: بی‌تردید وقوع این حادثه و حوادثی از این نوع، منجر به ضایعات جبران‌ناپذیر و آثار جدی برای یکایک مردم شریف جامعه می‌شود و نیازمند تمهیداتی است که این کمیسیون به نمایندگی از ملت شریف، خواستار اجرای کامل آن می‌باشد.

اعضای کمیسیون آموزش در این دعوتنامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرده اند که از وی انتظار بررسی علت بروز سانحه و نیز دلایل افزایش ابعاد و تلفات ناشی از آن را دارند و از وزیر دعوت شده در جلسه‌ای که جهت ارائه گزارش کامل موارد فوق شامل علل بروز سانحه و اقدامات صورت گرفته در روز سه‌شنبه مورخ 14/06/96 ساعت 9:30 در محل کمیسیون برگزار می‌شود، حضور یابد.

ساعت 3:59 صبح جمعه دهم شهریور 96، یک دستگاه اتوبوس که حامل دانش آموزان هرمزگانی بود که برای اردو به شیراز رهسپار شده بودند، در محدوده شهرستان داراب فارس دچار سانحه و واژگون شد.

براساس آخرین آمار ارائه شده، در این حادثه 9 نفر از دانش آموزان جان خود را از دست دادند.

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.