محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش در دومین جلسه شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه در قانون شهرداری ها، کمیسیون ماده 100 برای بررسی و جلوگیری از فعالیت سازندگان بی قانون تشکیل شده است، اظهار داشت: در این سال ها نسبت به اجرای قانون به درستی عمل نشده و این به دلیل نیاز شهرداری به درآمدهای مالی بوده است.

وی افزود: بدون شک برخی تخلفات از پایه در شهر تهران اتفاق می افتد، به همین منظور باید از تخلفات ساختمانی از ابتدای ساخت و سازها جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به افزایش تعداد پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده های کمیسیون ماده 100 هر روز افزایش یافته به همین منظور باید به این موضوع توجه شود.

هاشمی با بیان اینکه قانون پیش بینی کرده که از یک دوم تا سه برابر قیمت منطقه ای جریمه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: این موضوع باعث می شود که فساد و رانت در شهرداری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: قانون گذار دست کمیسیون ماده 100 را باز گذاشته است و همین موضوع باعث شده که شرایط برای احتمال گرفتن رشوه فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه خواستار نظارت و مواظبت نمایندگان شورا در کمیسیون ماده 100 بر تخلفات هستم، تاکید کرد: بدون شک افرادی که می خواهند عضو کمیسیون ماده 100 شوند باید مراقب باشند تا رانتی ایجاد نشود.

هاشمی ادامه داد: بدون تردید حضور نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ می تواند شبهه هایی را به همراه داشته و سبب آبرو ریزی برای شورای شهر شود به همین منظور مراقبت کنید تا در قانونی کردن تخلفات مسئول نشویم.

وی گفت: اگر اعضای شورا تخلفی انجام دهند، آن زمان دیگر ما نمی توانیم به مدیران شهرداری بگوییم که چرا تخلف کرده اید و به درستی به آنها رسیدگی نکردید.