به گزارش پارس ، یک مقام آگاه در گفتگو با مهر اظهار داشت: ۱۵ اردیبهشت امسال از سوی قاضی سراج به عنوان زمان رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی مشخص شده بود که قبل از شروع محاکمه، متهم و وکلای او درخواست استمهال دادند که از سوی رئیس دادگاه مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: هنوز زمان جدید محاکمه از سوی قاضی سراج مشخص نشده است و با توجه به زمان خواسته شده برای مطالعه پرونده، به احتمال قوی جلسه بعدی، پس از انتخابات برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مهدی هاشمی صبح روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت همراه وکلای خود و برخی اعضای خانواده اش، وارد دادگاه انقلاب شد اما دقایقی قبل جلسه محاکمه را ترک کرده و در جمع خبرنگاران اعلام کردند دادگاه با درخواست مهلت آنها موافقت کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه هم در نشست خود با خبرنگاران در این باره گفت: آقای سراج پرونده را مطالعه کرد با اینکه حجم زیادی داشت ولی نوبت رسیدگی دادند. علت اصلی برگزار نشدن دادگاه نقص پرونده نبود چون وکلای متهم اعلام کردند که نتوانستیم بعد از ابلاغ به خوبی پرونده را مطالعه کنیم. آماده دفاع نیستیم. البته پرونده نواقصی هم داشت ولی قاضی در حین رسیدگی از دادستانی می خواست تا نواقص را برطرف کند لذا با درخواست متهم و وکلا، قاضی هم همزمان دستور رفع نواقص پرونده را صادر کرد.