پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- فشارهای دولت برای تغییر رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها نتیجه داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، دولت با یک برنامه ریزی با عدم واریز بودجه برخی نهادها عملا فعالیت این دستگاهها را قفل کرده و درصدد تغییر رئیس آن برآمده است.

یکی از این دستگاهها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها بوده که در طول دو سال گذشته به شدت با مشکلات بودجه ای مواجه بوده است.

بر همین اساس، چندی پیش «حسن رحیم پور ازغدی»، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از استعفای «حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خبر داد. وگفت که دلیل این استعفا، عدم پرداخت بودجه از سوی دولت است.

مسأله ای که باعث شده حجت الاسلام محمدیان که از سال 1384 مسئولیت این نهاد را بر عهده داشته، از سمت خود استعفا کرده است.

برخی به شدت رایزنی های گسترده خود را آغاز کرده تا حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی به عنوان رئیس این نهاد دانشگاهی، منصوب شود.

در عین حال افرادی چون حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس و مسوول بعثه رهبر معظم انقلاب در استان فارس و حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای این جایگاه مورد گمانه زنی قرار گرفته اند.

البته در حال حاضر بیشتر گمانه زنی ها متوجه ابراهیم کلانتری است و احتمال اینکه وی به سمت رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منصوب شود بیشتر از سایرین است.

کلانتری پیش از این، ریاست دانشکده معارف اسلامی دانشگاه تهران، عضویت در شورای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مدیر حوزه دانشجویی شهید بهشتی، رئیس مرکز و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های الزهرا(س)،اصفهان و تهران و.. را بر عهده داشته است.