مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در اجلاس گروه موسوم به «مسیحیان متحد برای اسرائیل» در واشنگتن گفت: ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سفری تاریخی به اسرائیل داشت که یکی از اولین جاهایی بود که رئیس جمهور ما به آن سفر کرده است.

وی افزود: رئیس جمهور ما به هنگام حضور در قدس؛ این شهر باستانی و مقدس به همه دنیا اعلام کرد تا همه بشنوند که او و همچنین تمامی مقام‌های دولت ما همواره کنار اسرائیل خواهیم ایستاد.

وی گفت: دونالد ترامپ و من کنار اسرائیل می‌ایستیم به همان دلیلی که هر آمریکایی "عاشق آزادی" کنار اسرائیل می‌ایستد. زیرا آرمان آن همان آرمان ما است و ارزش‌هایش ارزش‌های ما و نبردش نبرد ما است.

مایک پنس وعده داد به شما قول می‌دهم روزی می‌رسد که دونالد ترامپ سفارت آمریکا در تل‌آویو را به قدس منتقل خواهد کرد و مسئله بر سر امکان آن نیست بلکه مسئله بر سر زمان این اتفاق است.

پنس درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز مدعی شد: "در دوره ریاست جمهوری ترامپ آمریکا قدرتمندانه در مقابل «کشور اصلی پشتیبان تروریسم» خواهد ایستاد. ترامپ به ایران اخطار داده است، آمریکا دیگر تلاش‌های ایران برای «بی‌ثبات کردن» منطقه و به خطر انداختن امنیت اسرائیل را تحمل نخواهد کرد."

پنس گفت: دونالد ترامپ تصریح کرده آمریکا شانه به شانه اسرائیل می‌ایستد و ما در کنار یکدیگر با دشمنانی که مردم ما، آزادی ما و سبک زندگی ما را تهدید می‌کنند رویارو خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ متعهد به دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه است و به دنبال یک راه حل عادلانه و منصفانه برای درگیری فلسطین و اسرائیل است و در حالیکه نیاز به سازش وجود دارد ترامپ هرگز امنیت و ایمنی دولت یهودی اسرائیل را مورد سازش قرار نخواهد داد.