"بهرام پارسایی" سخنگوی فراکسیون امید  در واکنش به بحث سهم‌خواهی برخی گروه‌ها در فضای رسانه‌ای از کابینه دوازدهم، گفت: اگر بخواهیم بر اساس دموکراسی صحبت کنیم واقعیت همین است، در کشورهای توسعه یافته سیاسی رقابت میان دو حزب وجود دارد و جریان پیروز در انتخابات از هم فکران خود کابینه دولت را شکل می‌دهد، در اینجا هم چنین بحثی وجود دارد.

وی ادامه داد: شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور بیانگر جریان اصلاح طلبیبود حتی شعارهای این دوره نسبت به انتخابات قبل موضع‌‌گیری بیشتر و متفاوت‌تری داشت.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: نمی‌شود شخصی خود را وابسته به جناح و گروهی نشان ندهد اما شعارهای تبلیغاتی‌اش وابسته به آن باشد، این امر برای مردم قابل پذیرش نیست زیرا جامعه به شعارهای یک نامزد در انتخابات رأی می‌دهد.

پارسایی تصریح کرد: اکنون اصلاح طلبان و مردم انتظار دارند کابینه دوازدهم هماهنگ و همسو با شعارهایی باشد که به آن رأی داده‌ند در حقیقت سهم‌خواه کسانی هستند که شعارهای رئیس جمهور را قبول ندارند اما همچنان می‌خواهند در دولت و کابینه آن هم در خط مقدم حضور داشته باشند، اینکه از رأی، حق و اعتماد مردم به شعارهای روحانی دفاع شود سهم خواهی نیست بلکه دفاع از حقوق شهروندی است.

عضو کمیته تعاملی فراکسیون امید برای بررسی وزرا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اصلاح طلبان نیز با سهم خواهی این جریان از رئیس جمهور مخالف هستند، بیان داشت: دفاع از حقوق مردم سهم خواهی نیست بلکه دفاع از پیمان نانوشته مردم با رئیس جمهور در زمان انتخابات است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه انتظارمان از تغییر کابینه دوازدهم حداقل 50 درصد است، گفت: رئیس جمهور هم حتی از برخی اعضای کابینه فعلی خود گله کرده که آدم‌های همراهی نبودند.

وی ضمن اظهار امیدواری برای توجه رئیس جمهور به ارزیابی فراکسیون امید درباره وزرا اظهار داشت: ما موفقیت دولت را می‌خواهیم اما در بررسی‌های خود به صورت مصداقی وارد نشده‌ایم تا تعبیر به سهم خواهی نشود، ما همین بررسی‌ها را در زمان رأی اعتماد در صحن علنی به وزرا لحاظ خواهیم کرد.

سخنگوی فراکسیون امید در واکنش به بحث حضور برخی نماینده‌های مجلس در کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: این بحث یک گمانه‌زنی است اما اگر دولت این شایستگی را در برخی نمایندگان می‌بیند می‌تواند آن را پیشنهاد داده و ما آن را بررسی می‌کنیم.