ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان گفت: نظامیان هیچ دخالتی در نحوه بررسی پرونده فساد مالی نخست وزیر ندارند و توطئه و تلاش پنهانی در کار نیست.

وی افزود: نمایندگان سرویس امنیتی پاکستان «آی اس آی» و «ام آی»   از اعضای کمیته تحقیقات فساد مالی بودند که با صداقت به وظیفه خود عمل کردند اما تصمیم درباره محاکمه نخست وزیر به عهده دادگاه است.

به گزارش سایت روزنامه نوای وقت، ژنرال آصف غفور تأکید کرد: من تصور نمی‌کنم یک پاکستانی وطن‌پرست ارتش را به دسیسه برای تغییر رای دادگاه درباره فساد مالی دولت و نخست وزیر متهم کند.

وی افزود: هر پاکستانی باید برای پاسداری از قانون و اجرای آن تلاش کند.

کمیته تحقیقات فساد مالی ضمن پیشنهاد تنظیم دادخواست علیه نواز شریف نخست وزیر پاکستان و فرزندانش اعلام کرد ثروت خاندان شریف با درآمد آنها همخوانی ندارد.

بر اساس گزارش کمیته تحقیقات فساد مالی در خصوص اسناد پانامالیکس توضیحات اعضای خاندان شریف در خصوص نقل و انتقال مالی و خرید املاک در کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس قانع کننده نیست.

احزاب سیاسی عضو اپوزیسیون پاکستان اعلام کردند با توجه به اینکه کمیته رسیدگی به فساد مالی، نواز شریف را تبرئه نکرد وی باید استعفا بدهد.

بررسی پرونده فساد مالی نخست وزیر پاکستان و خانواده‌اش که پیگیری آن بر اساس اسناد منتشر شده پانامالیکس شروع شده بود امروز وارد مرحله جدیدی شده است.

دیوان عالی پاکستان قرار است امروز اولین جلسه بررسی گزارش کمیته تحقیقات فساد مالی در خصوص نخست وزیر را آغاز کند.