به گزارش پارس ، مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه شب گذشته در جریان دیدار با یک هیئت بین المللی صلح اظهار داشت: شکست گروه های تروریستی مسلح در سوریه، نخستین و مهمترین علت تحول در عرصه سیاسی است که در دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا رخ داد.

وی با بیان این مطلب افزود: رویدادهای سوریه ثابت کرد که شبکه القاعده و جبهه النصره بازوان اطلاعاتی قطر و عربستان سعودی هستند. قطر تنها رژیم منطقه است که گروه طالبان، بوکوحرام نیجریه، ائتلاف ملی سوریه حامی القاعده و جبهه النصره در آن دارای دفاتر رسمی هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که قطر را به اتهام نقض قطعنامه ۱۳۷۳ محاکمه کند. به موجب این قطعنامه، کشورها نباید به پایگاهی برای حمایت از تروریست ها تبدیل شوند.

عمران الزعبی خاطرنشان کرد: ترکیه در حال حاضر تحت حکومت حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان نخست وزیر افراطی این کشور به پایگاهی برای تروریست ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه حزب عدالت و توسعه ترکیه بخشی از جنبش اخوان المسلمین و شاخه سیاسی القاعده محسوب می شود گفت: تروریسم امروز هزاران کیلومتر را پشت سر گذاشته است و مستقیما به مرزهای اروپا منتقل شده است.