حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیته تعامل بررسی وزرا فراکسیون نمایندگان ولایی؛ از برگزاری جلسات متعدد این کمیته خبر داد و گفت: از روز گذشته جلساتمان آ‌غاز شده و ادامه خواهد داشت و حتی از رئیس مجلس هم برای حضور در جلسات خود دعوت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: موضوعی که بسیار باعث تعجب ما شده تعطیلی دو هفته‌ای مجلس قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور در روز 14 مرداد ماه است که این اقدام یعنی تعطیل کردن فکر، اندیشه، فراکسیون و کمیسیون‌ها در خانه ملت.

نماینده مردم همدان تأکید کرد: به آقای لاریجانی پیشنهاد دادیم و خواستیم که مجلس حداقل یک هفته تعطیل شود، در گذشته هم قبل از انتخابات مجلس سه هفته تعطیل بود و این برخوردها در شأن مجلس شورای اسلامی نیست.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رئیس جمهور بودید تا چه میزان وزرا را تغییر می‌دادید، اظهار داشت: صادقانه می‌گویم برای بنده کارآمدی و نداشتن حاشیه در انتخاب وزرا بسیار مهم است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد:‌ در سال 96 و هر سال باید یک و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم که این رقم را می‌توان بدون حاشیه انجام داد اما باید وزرایی کارآمد وجود داشته باشد.

نماینده مردم همدان بیان داشت: اگر بنده رئیس جمهور بودم وزیری را که کارخانه دارد انتخاب نمی‌کردم نه آنکه او انسان بدی باشد یا کسب آن کارخانه حلال نباشد بلکه آن وزیر به کارهای وزارتی خود نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه وزرایی صادق انتخاب می‌کردم، گفت: حتی وزرای اصلاح طلب مومن انقلابی ارزشی را انتخاب می‌کردم اما انسان بی‌رنگ که معلوم نیست به کجا وابسته است را انتخاب نمی‌کردم.

حاجی‌بابایی اذعان داشت:‌ این تفکر بیانگر آن است که به دنبال خط و سهم خواهی نیستیم و از رئیس جمهور هم نمی‌خواهیم وزرای پیشنهادی ما را انتخاب کند، البته در صورت انجام درخواست مشورت از سوی روحانی ما نیز همکاری لازم را انجام می‌دهیم اما فلان وزیر را به وی تحمیل نکرده و به دنبال آن هم نیستیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تأکید کرد: دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند که دولتی کارآمد ایجاد شود تا مشکلات کشور مرتفع شود.

رئیس کمیته تعامل بررسی انتخاب وزرا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد وزرا در کابینه دوازدهم باید تغییر کنند، گفت: اکنون درصد مهم نیست، با ملاک‌های گفته شده شاید تمام کابینه یا درصدی از آن تغییر کند اما شخصا درمورد فردی نظر خاصی نمی‌دهم.

حاجی‌بابایی ادامه داد: صلاح نیست در مورد شخصی که اکنون در آستانه انتخاب است تخریب صورت گیرد زیرا اخلاقی نیست و شخص رئیس جمهور می‌داند چه وزیری موفق بوده یا خیر.

نماینده مردم همدان در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور بهتر است وزرایی که موفق نبوده و حاشیه داشته‌اند را به هیچ عنوان معرفی نکنند تا مجلس با رأی قاطع ورود کرده و دولتی کارآمد و قدرتمند ایجاد شود.