در ادامه جنجال‌ها درباره ادعای «تبانی با روسیه» توسط کارزار انتخاباتی  دونالد ترامپ، حالا یک هم حزبی‌ او در کنگره آمریکا خواستار حذف فرزندان و داماد رئیس‌جمهور از مناصب کاخ سفید شده است.

جنجال بر سر ادعای «تبانی با روسیه» همواره از سوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و شخص رئیس‌جمهور کنونی آمریکا رد شده اما جنجال‌های شدیدی اکنون درباره دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد و همچنین داماد او مطرح شده است.

جنجال اخیر بر سر گزارش‌ها درباره دیدار با یک وکیل روس برای دریافت اطلاعاتی مخرب از هیلاری کلینتون است؛‌ دیداری که ترامپ جوان آن را تایید کرده اما گفته که پدر از آن اطلاع نداشت.

در همین بحبوحه، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس گفته «به نفع رئیس‌جمهور است»‌ که همه فرزندان و دامادش بیرون از کاخ سفید باشند و منصبی در آن نداشته باشند.

«بیل مورس» به ایستگاه رادیو تلویزیونی KBTX  گفت:‌ «برخلاف اظهارنظرهای دیگران این را می‌گویم اما باید بگویم که به نظر من، اگر او همه فرزندانش را از کاخ سفید کنار بگذارد، ‌به نفع رئیس‌جمهور خواهد بود».

این هم حزبی دونالد ترامپ تاکید کرد که علاوه بر ایوانکا ترامپ دختر رئیس‌جمهور، بهتر است «جرد کوشنر» هم در کاخ سفید نباشند.

این قانونگذار آمریکایی به سوالی درباره دیدار پسر و داماد ترامپ با وکیل روس به منظور دریافت اطلاعات مخرب از کلینتون اینطور جواب داد: «من با چنین ملاقاتی مشکل دارم و این دیدار و ملاقاتی است که نباید اتفاق می‌افتاد».

عضو کنگره آمریکا پس از ایجاد جنجال‌های تازه بر سر این اظهارنظرش، ‌بیانیه‌ای هم منتشر کرد

او نوشت: «اگرچه فی نفسه مشکلی وجود ندارد اما حضور فرزندان بزرگسال رئیس‌جمهور ترامپ در کاخ سفید،‌ سبب شده که توجهات از کاری که دولت ترامپ به نمایندگی از خانواده‌های سخت کوش و کارگر آمریکایی در حال انجام دادن است،‌ به دیگر نقاط منحرف شود».

عضو مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «با توجه به بررسی موشکافانه ناگسستنی رسانه‌های لیبرال درباره دولت ترامپ،‌ شاید مفید باشد که رئیس‌جمهور هر کاری بتواند برای تمرکز کردن روی دستور کار محافظه‌کارمان انجام دهد».