حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در کرمانشاه، با تاکید براینکه سپاه پاسداران رقیب جدی در عرصه سازندگی برای شرکت‌های خارجی نه شرکت‌های داخلی و بومی است، اظهار داشت: کسانی که منافعشان در گروی وابستگی به لابی‌های قدرتمند اقتصادی و سودهای هنگفت حاصل از شرکت در سرمایه‌‌گذاری‌های اقتصادی است زمانی که حضور سپاه را در عرصه سازندگی و قراردادها می‌بینند از اینکه نمی‌توانند مانند قبل پورسانت‌های عظیم برای خود به جیب بزنند، از حضور سپاه در کشور نگران و ناراحت هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار می‌کند و با پروژه‌هایی که سپاه می‌سازد، به خود افتخار می‌کند، اضافه کرد: دولت در حالی که 23 هزار میلیارد تومان بابت پروژه‌ها به سپاه بدهکار است، اما علیه سپاه با بی‌انصافی حرف می‌زند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس با اشاره به اینکه سپاه پاسداران خود را مأمور به حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می‌داند، عنوان کرد: سپاه معتقد است که تلاش در جهت معیشت مردم و اقتصاد کشور، از مصادیق اصلی این حفاظت است.

وی با اشاره به برخی انتقادها پیرامون فعالیت‌های سپاه در حوزه سازندگی‌ تصریح کرد: سپاه هرگز متقاضی کار اقتصادی نبوده و بنا به درخواست دولت‌ها و با اصرار آن‌ها و بدون اینکه حتی دولت به بسیاری از تعهدات خود در قبال سپاه عمل کند، وارد عرصه سازندگی شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تأکید کرد: اگر فعالیت‌های سازندگی سپاه نبود، تحریم‌های ادامه‌دار تاکنون عرصه را بر دولت و کشور تنگ می‌کرد، همانطور که فازهای مختلف پارس جنوبی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بسیاری از سدهای عظیم کشور و صدها پروژه بزرگ دیگر منطقه‌ای در طول سال‌های اخیر با روحیه جهادی و انقلابی نیروهای سپاه پاسداران به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه سپاه همواره یکی از ارکان مهم نظام اسلامی بوده و هست، بیان کرد: رسالت سپاه هر روز متغیر است، روزی در عرصه جنگ و دفاع به‌خوبی حاضر می‌شود و روزی دیگر در عرصه سازندگی، بنابراین چیزی که برای نیروهای سپاه پاسداران مهم است، اینکه به رسالت خود عمل کنند؛ حتی دولت هم برای سپاه متفاوت نیست و ما شاهد کمک سپاه به دولت‌ها در چهار دهه انقلاب اسلامی بوده‌ایم.

حسینی‌کیا با طرح این سوال که کدام شرکت را پیدا می‌کنید که این چنین توان مالی داشته باشد و 23 هزار میلیارد تومان از دولت بدهی داشته باشد؟ چنین پاسخ داد: دولت خیلی هم عزمی برای برای پرداخت این بدهی ندارد و فعلاً سپاه هم چیزی نگفته است.

وی با اشاره به اینکه خود دولت در خیلی جاها از سپاه خواسته مشغول فعالیت‌های سازندگی باشد، به برخی از فعالیت‌های قرارگاه خاتم در بحث سازندگی در حوزه شهرستان سنقروکلیایی اشاره و تشریح کرد: بخشی از عملیات ساخت خط لوله ترکیه که در محدوده این شهرستان بود توسط قرارگاه خاتم به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه این یکی از افتخارات سپاه است که هر جا پروژه‌ای را به دست می‌گیرد در واقع تمام توان خود را برای انجام آن می‌گذارد، یادآور شد: امروز ایستادن مقابل سپاه، ایستادن علیه تمام آرمان‌های انقلاب و امام راحل است و متأسفانه برخی از افراد از روی کج‌سلیقگی علیه سپاه سخنانی بر زبان می‌آورند، اما در واقع به فرموده امام خمینی (ره) "اگر سپاه نبود کشور هم نبود".

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس افزود: امروز سپاه در عرصه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را به‌معنای واقعی کلمه در کشور جاری و ساری می‌کند و همه مسئولان باید به سپاه کمک کنند و ظرفیتی را فراهم کنند که بیش از پیش بتواند خدمت‌رسانی کند.