این فراکسیون در پایان جلسه عصر پنجشنبه خود با صدور بیانیه ای تاکید کرد که برقراری ارتباط با دولت سوریه می تواند جلوی سوء استفاده سیاسی از مشکلات پناهجویان را بگیرد.
حدود یک و نیم میلیون پناهجوی سوری از زمان آغاز بحران در این کشور روانه لبنان شده اند.
تاکید فراکسیون وفاداری به مقاومت به مذاکره با دولت سوریه در حالی است که طی روزهای اخیر این مساله به موضوعی اختلافی در لبنان تبدیل شده است.
برخی بر ضرورت گفت و گو با دولت سوریه برای فراهم کردن شرایط جهت منتقل شدن پناهجویان سوری در لبنان به کشورشان تاکید و در مقابل برخی گروه ها که بیشتر نزدیک به نخست وزیر هستند، با این موضوع مخالفت می کنند.
فراکسیون حزب الله تاکید کرد که لبنان باید سیاست های واقع بینانه تری در پیش بگیرد تا هرچه سریعتر تبعات استفاده ابزاری از تروریسم توسط قدرت های جهانی و مشکلات ناشی از پناهجویان را از خود رفع کند.
این فراکسیون در بخش دیگر بیانیه خود با اشاره به در پیش بودن یازدهمین سالگرد جنگ سی و سه روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، مقاومت را باعث شکست دشمن و تحمیل معادله بازدارندگی به متجاوزان اسرائیلی دانست و تاکید کرد که این مقاومت بوده که در طول سال های گذشته امنیت و ثبات را برای لبنانی ها به ارمغان آورده است.
اعضای این فراکسیون با اشاره به تحولات منطقه اعلام کردند: بازی بهره برداری بین المللی و منطقه ای از داعش و گروه های تکفیری دیگر در عراق و سوریه و لبنان به پایان خود نزدیک شده و روز به روز بر قدرت و هیمنه محور مقاومت افزوده می شود.