محمدحسین فرهنگی  در خصوص عدم ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه به دستگاه های اجرایی گفت: در صورت صحت این موضوع مطلقا چنین تاخیری قابل قبول نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در یک نظام سیاسی مبتنی بر قانون زندگی می کنیم انتظار داریم همه اجزای سیاسی بر اساس قانون عمل کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: انتظار ما از اجزای ذیربط دولت شامل رئیس جمهور و وزرا این است که مُر قانون را اجرا کنند.

وی از تدوین ساز و کاری در هیات رئیسه مجلس برای نظارت بر اجرای قوانین بالادستی و مادر کشور خبر داد و گفت: هیات رئیسه مجلس ساز و کاری را برای نظارت بر قانون برنامه ششم توسعه، بودجه، احکام دائمی برنامه و رفع موانع تولید تدوین کرده است تا به صورت منظم روند اجرای این قوانین را پیگیری نماید.

فرهنگی اظهار داشت: بر این اساس یکی از وظایف کمیسیون های تخصصی تمرکز بر اجرای قوانین بالادستی و مادر خواهد بود که گزارش آن را به طور منظم به استحضار افکار عمومی خواهند رساند.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: بر این اساس کمیسیون ها حسب مورد در جریان پیگیری اجرای این قوانین از طریق سوال، تحقیق و تفحص، گزارش بر اساس مواد ۴۹ و ۲۳۶ آیین نامه و حتی استیضاح وزرا، اجرای این قوانین را پیگیری می کند.

به گزارش مهر، چندی پیش رئیس کمیسیون تلفیق در نامه ای به رئیس مجلس نسبت به عدم ابلاغ قانون برنامه ششم توسط رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی جهت اجرا اعتراض کرد.