پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در یادداشتی کوتاه برای پارس نوشت:

1- در انتخابات سال 92،  آرای آقایان جلیلی و قالیباف مشترکاً 10 میلیون بوده و پس تقریبا مجموع آرای اصولگرایان سال 92، 10 میلیون بود و الان 16 میلیون شده؛ پس 6 میلیون رشد پیدا کرده است. آنچه مهم است، اینکه در این دوره پراکندگی آرا نداشتیم.

2- این گام بلندی است و ما را امیدوار می‌کند تا 4 سال یا 8 سال دیگر گام بلندتری برداریم و 16 میلیون را 21 میلیون بکنیم و مسأله متفاوت شود. بویژه که در دور بعد، با رئیس جمهوری مستقر رو به رو نیستیم تا دولت مستقر، رسانه‌ها، شخصیت و طرح‌ها به کمک وی بیایند. جای ناامیدی نیست. 

3- اگر در این دوره اصولگرایان توانستند به وحدت برسند و کاندیدای واحدی داشته باشند پایه مثبتی است که زمینه را برای آینده فراهم می‌کند. «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» هم در ابتدای تشکیل گفته بود ما این حرکت را که آغاز کرده‌ایم؛ اگر توانستیم در این دوره به نتیجه برسیم، چه بهتر. بنای ما بر این است پایگاه رأی مردمی را حفظ کرده و رشد بدهیم تا جایی که کاندیدای ما بتواند پیروز انتخابات باشد.

4- جامعه روحانیت مبارز از هر حرکت جمعی که بتواند نیروهای انقلاب را دور یکدیگر جمع کند و وسیله ای برای انتخاب بهتر باشد، حمایت خواهد کرد و جبهه مردمی را مصداق چنین حرکتی می داند. ما انشاالله در آینده نزدیک اقداماتی را انجام خواهیم داد که به موقع در جریان آن قرار خواهید گرفت.