حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان لحظاتی قبل گزارش عملکرد دستگاه قضایی کشور را در حضور سران قوا و مسئولان عالی رتبه نظام قرائت کرد.

وزیر دادگستری که در همایش سراسری دستگاه قضایی کشور سخن می‌گفت آمارهایی را از عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دادگستری‌ها و دادسراها، وضعیت زندانیان و آمار زندانیان، فعالیت معاونت حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضا ارائه کرد.

پورمحمدی همچنین بودجه دستگاه قضایی در سال 96 و افزایش ان نسبت به سال قبل از ان و همچنین وضعیت پرسنلی دستگاه قضایی کشور را نیز ارزیابی و به سمع حضار رساند.

وزیر دادگشتری گفت: پرونده های وارده به دستگاه قضایی در کلیه واحدهای قضایی کشور به میزان 11 میلیون و 944 هزار و 928 پرونده بوده است که نسبت به سال قبل 3.9 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ورود 5 میلیون 585 هزار و 489 پرونده یکتا به دستنگاه قضا گفت: این پرونده ها نسبت به سال قبل نیم درصد کاهش ورودی داشته است.

پورمحمدی در خصوص پرونده های مختومه گفت پرونده های مختومه کلیه واحدهای قضایی کشور یازده میلیون و 817 هزار و 561 فقره بوده است که نسبت به سال قبل 5.6 درصد رسیدگی ها افزایش داشته است.

وی درخصوص پرونده های ورودی تعزیرات گفت: بیش از 917 هزار پرونده ورودی تعزیرات داشتیم که این رقم 9 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وزیر دادگستری درخصوص میزان ورودی زندانیان نیز گفت: زنداینان ورودی 459 هزار 66 نفر بوده اند که این رقم نسبت به سال قبل 4 درصد کاهش داشته است و در خالی حاضر موجودی زندانیان در کشور بیش از 217 هزار نفر است.

متن کامل گزارش پورمحمدی تا دقایقی دیگر منتشر می‌شود.